خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت تیوا صنعت اسپادانا مطرح کرد؛

تولید تجهیزات اختصاصی صنعت فولاد

تولید تجهیزات اختصاصی صنعت فولاد
کد خبر : ۱۵۳۴۳۰۸

ساخت و طراحی قطعات وتجهیزات فولادسازی، حمل مواد، احیاء مستقیم فولاد و ساخت تجهیزات خط ریخته‌گری و نورد گرم و همچنین ساخت تجهیزات پتروشیمی و نفت و گاز از جمله فعالیت‌های شرکت تیوا صنعت اسپادانا (تصا) است.

ساخت و طراحی قطعات وتجهیزات فولادسازی، حمل مواد، احیاء مستقیم فولاد و ساخت تجهیزات خط ریخته‌گری و نورد گرم و همچنین ساخت تجهیزات پتروشیمی و نفت و گاز از جمله فعالیت‌های شرکت تیوا صنعت اسپادانا (تصا) است. تصا در زمینه حفاری‌های جهت دار موفق به دریافت گواهی دانش بنیان شده است. این شرکت هم اکنون تولید محصولات الکترودگیر، واتر باکس واحد بومی سازی (ریخته گری) را در برنامه تولید خود دارد. همچنین در زمینه ساخت mast  (ستون ها ) برای واحد فولادسازی، سگمنت‌ها برای واحد ریخته‌گری، بریکت برای واحد احیاء مستقیم و نیز تولید مبدل های حرارتی سنگین فعالیت می کند.

تولید تجهیزات اختصاصی صنعت فولاد

عباس اسلام پور، مدیر عامل تیوا صنعت اسپادانا(تصا) به بررسی فعالیت‌ها، محصولات و دستاوردهای این واحد تولیدی پرداخته است و بخشی از دغدغه ها و چالش‌های این واحد به عنوان یک تولیدکننده فعال در زنجیره تامین فولاد کشور را انعکاس داده است.

به دنبال افزایش ظرفیت ۱۰۰ درصدی هستیم

اسلام‌پور شروع فعالیت مستقل و جدی خود در صنعت را از سال  ۱۳۷۵ تحت عناوین شایان صنعت، کالا صنعت سپاهان و در حال حاضر تیوا صنعت اسپادانا(تصا) اعلام کرد و افزود: با توجه به وجود ماشین ابزار‌های  CNCسنگین با ابعاد منحصر به فرد امکان اجرای عملیات ساخت و تجهیز و بازسازی ادوات سنگین فولاد‌سازی در این شرکت فراهم استهمچنین فرز CNC مجهز به محور چهارم جهت ساخت مارپیچ های با طول ۶ متر و قطر mm1500 نیز از دیگر قابلیت های این شرکت می باشد.

مدیر عامل تیوا صنعت اسپادانا(تصا) با اعلام ظرفیت های تولیدی ۱۰۰.۰۰۰ تنی در تیوا صنعت اسپادانا در تشریح طرح توسعه این واحد تولیدی افزود: با توجه به پتانسیل های موجود اعم از زیرساخت وماشین آلات به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت موجود هستیم.

وی مشتریان این شرکت را مهمترین فولادسازان کشور دانست و اظهار کرد: در حال حاضر فولاد مبارکه اصفهان، فولادهرمزگان، فولاد خوزستان، فولاد ارفع، فولاد خراسان، جهان فولاد سیرجان، فولاد سیرجان ایرانیان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد سفید دشت، فولاد مشیز و… از مشتریان ما هستند که در صنعت فولاد کشور سرآمد محسوب می‌شوند.

خودکفایی و بومی سازی صنعت فولاد؛ اولویت نخست

مدیر عامل تیوا صنعت اسپادانا(تصا) با اشاره به سابقه درخشان این شرکت در ساخت تجهیزات مختلف فولادسازی و ریخته گری گفت: این شرکت همواره در راستای بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد قدم های بلندی برداشته است.

وی توجه به پژوهش و نوآوری را در این واحد تولیدی حائز اهمیت دانست و افزود: همواره تعامل ویژه ای بین تیوا صنعت اسپادانا با کارشناسان محترم فولاد وجود دارد و به همین سبب واحد R&D موجود در تصا بسیار قوی می‌باشد. دراین واحد سعی برآن شده است که با تلفیق تجربه و علم، دستاوردهای بزرگی در راستای خودکفایی و بومی سازی صنایع فولاد حاصل شود.

امکان ساخت محصولات منحصر به فرد برای صنعت فولاد

اسلام پور مزیت رقابتی این شرکت نسبت به رقبای داخلی وخارجی را توان سخت افزاری و نرم افزاری منحصر به فرد تیوا صنعت اسپادانا دانست و خاطرنشان کرد: وجود ماشین ابزارهای پیشرفته CNC  از جمله فرز CNC دروازه ای با ابعاد ۶۰۰۰*۳۲۰۰*۱۴۵۰ mm)  )یکی از مزیت های مهم این شرکت است. همچنین با وجود محور چهارم فرز CNC و پشتوانه پتانسیل فنی و علمی کارشناسان واحد فنی و مهندسی می‌توان به ساخت چرخ‌دنده های مختلف با زوایا و مدول‌های خاص دسترسی یافت و همچنین ساخت مارپیچ های مته‌های صنایع حفاری و سایر صنایع با امکانات مذکور عملی گردیده است. ضمنا در زمینه ساخت تجهیزات کارخانجات فولادسازی از جمله ریکلایمر وستون ها و نیز بازوهای الکترودگیر، شرکت تیوا صنعت اسپادانا جزو شرکت های پیشتاز و برتر صنعت کشور می‌باشد. همچنین به واسطه تعامل ویژه این شرکت با اساتید دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های چشمگیری را در زمینه تولید ورق های بیمتال انجام داده است.

او یادآور شد: باتوجه به اینکه شرایط ساخت وطراحی دراین شرکت موجود نیست، تجهیزاتی که نیاز به بیمتال ها دارند در تیوا صنعت اسپادانا به صورت متمرکز ساخته می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز