خبرگزاری کار ایران

معاون طرح‌‎های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو بیان کرد:

امکان صادرات دانش فنی و خدمات مهندسی به کشورهای منطقه و آفریقا

امکان صادرات دانش فنی و خدمات مهندسی به کشورهای منطقه و آفریقا
کد خبر : ۱۵۲۷۰۹۴

معاون طرح‌‎های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: شرکت‌های داخلی توان بالایی برای صادرات دانش فنی و خدمات مربوطه به کشورهای همسایه و آفریقا را دارند و باید فعالانه‌تر در این زمینه اقدام کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، حسام مقدمعلی ضمن اشاره به مقوله تامین انرژی، بیان کرد: تاکنون بیش از دو هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی از سوی شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی وارد مدار تولید برق شده که هدف از این مهم، کاهش محدودیت‌های برق در حوزه تولید بوده است.

وی عنوان کرد: این میزان ظرفیت، مربوط به تفاهم ۱۰ هزار مگاواتی بین وزراتخانه‌های صمت و نیرو است که بخشی از چالش‌های موجود را برطرف می‌سازد.

معاون طرح‌‎های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با ببان اقدامات شرکت فولاد مبارکه در احداث نیروگاه، تصریح کرد: این شرکت برنامه‌هایی برای ساخت نیروگاه‌ها عملیاتی کرده است که از نظر شاخص‌های زمان، ظرفیت تولید و تکنولوژی قابل‌توجه و ارزنده هستند.

مقدمعلی همچنین با یادآوری راهبری ایمیدرو در تامین آب صنایع و معادن، مطرح کرد: خوشبختانه چشم‌انداز تامین این ماده حیاتی با طرح‌هایی که افتتاح شده یا در دست ساخت قرار دارند، مثبت است و نگرانی چندانی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: محدودیت‌های ناشی از تامین برق برای بخش معدن و صنایع معدنی، سبب خسارت‌های هنگفتی شده است اما با این حال، با توجه به همت والای فعالان این حوزه و حمایت‌های وزارت صمت و ایمیدرو، می‌توان گام به گام مشکلات فعلی را برطرف کرد.

معاون طرح‌‎های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با تاکید بر اینکه امور زیرساختی این حوزه تنها به آب و برق خلاصه نمی‌شود، ابراز کرد: بخش‌هایی همچون حمل‌ونقل و پشتیبانی، ماشین‌آلات، جاده و… نیز نیازمند توجه و برنامه‌های جدید هستند.

مقدمعلی در عین حال به ظرفیت‌های ایجاد شده در زنجیره فولاد اشاره کرد و گفت: در حالی که حدود ۴۰ میلیون تن برای تولید فولاد خام ظرفیت ایجاد شده است، محدودیت‌های فوق سبب شده تنها نزدیک به ۶۶ درصد از ظرفیت‌های تولید در این بخش مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته به رغم وجود چالش‌های فوق، بخش قابل‌توجهی از تولیدات زنجیره معدن و صنایع معدنی رشد بیش از ۶ درصدی را به ثبت رساندند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز