خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آذر فولاد امین در گفتگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد:

تنها با ۲۵ درصد ظرفیت آذر فولاد امین مشغول فعالیت هستیم

تنها با ۲۵ درصد ظرفیت آذر فولاد امین مشغول فعالیت هستیم
کد خبر : ۱۵۱۵۴۷۴

مدیرعامل شرکت آذر فولاد امین گفت: متاسفانه شرکت آذر فولاد امین، امسال هیچ گونه صادراتی نداشته است و هر گونه صادراتی نیز با کارت‌های صادراتی یکبار مصرف صورت گرفته است.

حسین نایب درختان، مدیرعامل شرکت آذر فولاد امین در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه صنایع آذر فولاد امین در اوایل سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار احداث شده است، گفت: آذر فولاد امین دارای کارخانه  ذوب القایی با ظرفیت تقریبا ۴۰۰ هزار تن و یک کارخانه نورد میلگرد با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال است.

قطعی برق و خسارت هزار میلیاردی به کارخانه

مدیرعامل شرکت آذر فولاد امین با تاکید بر اینکه فولادی‌ها بیشترین آسیب را از قطعی برق دیده‌اند و آثار این قطعی در آینده مشخص خواهد شد، افزود: متاسفانه واحد ما نیز با قطعی برق مواجه شده است و مجبور شده‌ایم که محصول خود را با ظرفیت ۲۰ تا ۲۵ درصد تولید کنیم که از منظر اقتصادی، مقرون به صرفه نیست.

وی ادامه داد: هر چند بخش خصوصی از شفافیت بیشتری برخورددار است و حقوق کارگران خود را به موقع پرداخت می‌کند در صورتی که مسئولین وزارت نیرو در این زمینه تدبیری نیندیشند، در سال‌های آتی مشکلات این صنعت دوچندان خواهد شد و ضربه مهلکی به صنعت فولاد بویژه بخش خصوصی وارد می شود.

مواجهه آذر فولاد امین با مشکلات شدید ارزی!

نایب درختان افزود: سال گذشته برابر مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات، کلیه صادرکنندگان زنجیره فولاد کشور ملزم به عرضه ارز حاصل از صادرات به نرخ نیمایی شدند؛ این در حالی است که متاسفانه دولتمردان متوجه نبودند که شمش فولادی را با قیمت ۵۵ هزار تومان از بورس کالا خریداری می‌کنند، چگونه می‌توانند با این وضعیت محصول نهایی خود را تولید کنند و در آخر نیز محصول خود را با قیمت کمتری به فروش برسانند!

وی عنوان کرد: متاسفانه امسال شرکت آذر فولاد امین هیچ گونه صادراتی نداشته و اگر هر گونه صادراتی نیز بوده با کارت‌های صادراتی یکبار مصرف صورت گرفته است.

انتظار شما از دولت جدید چیست؟

مدیرعامل شرکت آذر فولاد امین با بیان اینکه تولیدکنندگان سربازان گمنام جبهه اقتصادی مملکت هستند که باید از آنها حمایت شود، افزود: هر بخشنامه ای که صادر می‌شود از زمان تاریخ ابلاغ آن باید رعایت شود و نباید به این شکل باشد که به دلیل تغییر در تعرفه انرژی، مجبور باشیم مابه التفاوت سال گذشته را پرداخت کنیم؛ چراکه بخشنامه‌ای مبنی بر پرداخت مابه التفاوت ها از بهمن ماه تا فرودین ماه برای ما صادر شده است.

وی در خاتمه گفت: کارخانجات همواره بهای تمام شده کالای خود را محاسبه می کنند و نمی توانند به دلیل تغییر در نرخ تعرفه برق، مابه التفاوت آن را پرداخت کنند و انتظار ما از دولتمران این است که هر افزایشی که در بخش تعرفه اعلام می‌کنند، ۶ ماه قبل از آن که تصمیم گیری کنند به تولیدکنندگان ابلاغ کنند تا آنها نیز بتوانند در این باره مدیریت لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز