خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران مطرح کرد:

بهره‌برداری از پروژه وایر تا اوایل سال ۱۴۰۴

بهره‌برداری از پروژه وایر تا اوایل سال ۱۴۰۴
کد خبر : ۱۴۸۷۳۸۸

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: کارخانه نورد وایر آلیاژی و فولادهای خاص در راستای اهداف استراتژیک «فولاژ» و جهت افزایش سبد محصولات و تامین نیاز صنایع پایین‌دستی تا اوایل سال ۱۴۰۴ راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، محمد کمال‌زاده با تاکید بر این موضوع که کارخانه نورد وایر آلیاژی و فولادهای خاص در راستای اهداف استراتژیک شرکت فولاد آلیاژی ایران و جهت افزایش سبد محصولات و تامین نیاز صنایع پایین‌دستی تا اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با بهره‌برداری از این خط، امکان تولید انواع وایرهای آلیاژی با ظرفیت نهایی ۴۰۰ هزار تن در سال و با قطر پنج تا ۲۵ میلی‌متر و همچنین زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی سرمایه‌گذاری اولیه احداث پروژه وایر را بین ۸۰ تا ۸۵ میلیون یورو عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه که تامین‌کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع پایین‌دستی شامل صنایع لاستیک و پیچ‌سازی تا صنایع خودروسازی به شمار می‌آید، تا به‌ امروز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم در اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران، برنامه‌ریزی احداث این کارخانه در زمینی به ابعاد ۷۰۰ در ۵۰ متر و در سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در حال حاضر تقریبا ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

کمال‌زاده بر این موضوع نیز تاکید کرد: فناوری این طرح، از تکنولوژی پومیلی ایتالیا با هزینه ۳۰ میلیون یورو تامین شده است و مابقی تجهیزات نیز در داخل کشور ساخته می‌شود.

وی مزیت برتری این پروژه نسبت به پروژه‌های مشابه را قابلیت تولید انواع گریدهای آلیاژی دانست و خاطرنشان کرد: به بهره‌برداری رسیدن این پروژه می‌تواند ارزش‌افزوده بسیار بالایی را برای شرکت فولاد آلیاژی ایران به همراه داشته باشد.

گفتنی است که وایرهای آلیاژی، دامنه گسترده‌ای از کاربردها از صنایع لاستیک و پیچ‌سازی تا صنایع خودروسازی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز