خبرگزاری کار ایران

نامه به رئیس‌جمهور کار خود فتح‌الله‌زاده بود؛

روشن: فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی باید تیم را درست کنند بعد بروند / چرا هیچ نظارتی روی باشگاه نیست؟!

روشن: فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی باید تیم را درست کنند بعد بروند / چرا هیچ نظارتی روی باشگاه نیست؟!
کد خبر : ۱۵۹۸۱۷

آنها که توانایی ندارند یک ناظر روی باشگاه و مدیر عامل خود بگذارند؛ چرا باید باشند؟ مجلس که مجلس است، ناظر دارد اما در استقلال هیچ نظارتی نیست و فتح‌الله‌زاده هر کاری که دلش می‌خواهد انجام می‌دهد…

پیشکسوت باشگاه استقلال از وضع موجود آبی‌پوشان تهرانی به شدت گله‌مند و عصبانی است و معتقد است علی فتح‌الله‌زاده و امیر قلعه‌نویی نباید از این مجموعه جدا شود، بلکه باید بماند و تیم را درست کنند و بدهی‌ها را صاف کرده و بعد از این مجموعه بروند.

گفت‌وگوی حسن روشن با خبرنگار ایلنا را در ادامه بخوانید…

چرا استقلال در این فصل ناکام ماند؟

این ناکامی از ۴-۵ سال پیش شروع شد و فکر این روزها را نمی‌کردند که با یک تیم بدهکار و مسن باید ۲-۳ سال قید قهرمانی را بزنند چون الان هم بدهکار هستند و هم مخارج بالاست و بازیکن جوان هم ندارند که جایگزین کنند، به همین دلیل فتح‌الله‌زاده و کادر فعلی باید در استقلال بمانند. اینها فکر می‌کردند تیم قهرمان می شود و می روند و استقلال را با این مشکلات تنها می‌گذارند، اما خدا جای حق نشسته و نگذاشت چنین اتفاقی بیفتد. الان بازیکن جوان ندارند که پشتوانه‌ای برای تیم باشد و با فروش خانه و ماشین باید تیم را درست کنند، با این شرایطی که نفت تهران و فولاد خوزستان دارند استقلال را ۳ سال فراموش کنید.

چرا؟

چون الان ۲۰-۳۰ میلیارد بدهی دارند و با وضعی که آ کادمی باشگاه اداره شد، اصلاً بازیکن جوان ندارند و باید با همین تیمی که یک سال پیرتر شده ادامه بدهند. سال آینده همین ۴ تیم اول جدول و تراکتورسازی تبریز در لیگ مدعی خواهند بود.

در این ناکامی قلعه‌نویی چقدر مقصر است؟

همه مقصر هستند، اما مقصر اصلی مدیرعامل است. فتح‌اللهزاده اعتراف کرده هر بازیکنی را قلعه‌نویی خواسته جذب کردم و دارد تقصیر را گردن قلعه‌نویی می‌اندازد. البته قلعه‌نویی هم مقصر است، اما مقصر اصلی مدیر عامل باشگاه است که مدام چک کشیده است. هیات مدیره باشگاه هم مقصر است؛ آنها که توانایی ندارند یک ناظر روی باشگاه و مدیر عامل خود بگذارند؛ چرا باید باشند؟ مجلس که مجلس است، ناظر دارد اما در استقلال هیچ نظارتی نیست و فتح‌الله‌زاده هر کاری که دلش می‌خواهد انجام می‌دهد هیات مدیره هم یک روز می‌گوید فتح الله زاده باید برود و یک روز هم می گوید نمی گذاریم او برود. این اختلافات داخلی است که پدر استقلال را در آورده است.

در مورد بازیکنانی که امسال جذب شد چه صحبتی دارید؟

پژمان نوری را چرا آوردند؟ او کاپیتان ملوان بود و بعد به پرسپولیس رفت و دوباره به ملوان برگشت و به تیم شهرش تعصب داشت را چرا آوردند. او چه طور می‌تواند در حالی که در پرسپولیس بازی کرد به استقلال تعصب داشته باشند؟ من در مورد آوردن نیکبخت اعتراض نکردم چون فکر می کردم که می خواهند برای نیکبخت یک مراسم خداحاظفی خوب بگیرند و یک جوان را به عنوان جانشین او معرفی کنند اما هیچ جایگزینی برای او، نکونام و منتظری نداشتند.

فتح‌الله‌زاده گفته بعد از لیگ قهرمانان می‌رود، در این رابطه چه صحبتی دارید؟

کجا برود؟ چه کسی می‌خواهد با این وضعیت استقلال را بگیرد؟ این شگرد فتح‌الله‌زاده است، اما این بار گیر کرد. فکر کرده بودند که امکان قهرمانی تیم هست و گفتند تیم قهرمان می‌شود و می‌رویم اما باید باشند و حساب و کتاب پس بدهند. اگر قهرمان می‌شدند و می‌رفتند؛ هر کسی می‌آمد بدبخت می‌شد چون یک تیم مسن و بدهکار را تحویل می‌گرفت.

قلعه‌نویی اعلام کرد اگر الان از استقلال بروم، بی‌معرفتی است. در این رابطه چه نظری دارید؟

بله این کار امیر بی‌معرفتی به خودش و تیم است. من دشمن امیر نیستم، اما دفعه قبل هم که رفت، خاطره بدی از خودش به جا گذاشت چون چند بازیکن تیم را با خودش برد و ۱۰-۱۱ نفر هم قراردادشان تمام شده بود و اگر این بار از استقلال جدا شود خیلی از محبوبیتش را از دست خواهد داد. قلعه‌نویی باهوش و زکاوتی که دارد باید بماند و تیم را در درست کند. اگر اینطوری برود هیچ‌کس نمی‌تواند تیم را درست کند و کسی هم نمی‌آید و هیچ دیوانه‌ای نمی‌آید مدیرعامل یا سرمربی این استقلال شود.

داستان نامه‌ای که برای در اختیار گرفتن استقلال برای رئیس جمهور نوشته‌اید چیست؟

بنده هیچ نامه‌ای ننوشته‌ام و هیچ امضایی هم نکرده‌ام و از این آروزها هم ندارم و هر کسی هم چنین نامه‌ای نوشته اشتباه کرده است. اصلاً چنین نامه‌ای را امضا نکرده‌ام و به نظرم پیشکسوت جایگاه خودش را دارد. ما چطوری تیم را بگیریم وقتی تجربه و پولش را نداریم؟ ما فقط در جایگاه خودمان می‌توانیم به تیم کمک کنیم. علی پروین گفت پرسپولیس را به ما بدهند و الان مانده چکار کند، باید فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی بمانند و تیم را درست کنند و بدهی‌ها را صاف کنند و بعد بروند. فکر می‌کنم این نامه کار خود فتح‌الله‌زاده باشد تا جو را درست کنند.

گفت‌وگو: مهدی نوری

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز