خبرگزاری کار ایران

ایلان ماسک در دادگاه پرونده تصاحب توییتر حضور پیدا می‌کند

ایلان ماسک در دادگاه پرونده تصاحب توییتر حضور پیدا می‌کند
کد خبر : ۱۵۳۵۷۵۱

ایلان ماسک بعد از مدت‌ها پذیرفت که در دادگاه پرونده‌ی تصاحب توییتر حضور پیدا کند

ایلنا: ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، اخیراً موافقت کرد که با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دیدار کند. این تصمیم پس‌ از آن گرفته شد که ماسک، جلسه‌ی قبلی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به‌دلیل حضور در مراسم پرتاب موشک شرکت اسپیس ایکس لغو کرده بود. دیدار با کمیسیون مذکور، بخشی از تحقیقات جاری در مورد خرید توییتر توسط ماسک در سال ۲۰۲۲ است.

ماسک در ژوئیه‌ی ۲۰۲۲ ( تیر و مرداد ۱۴۰۱) دو بار به‌خاطر پرونده‌ی خرید توییتر شهادت داد، اما طبق گفته‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، او در سال جاری در هیچ‌یک از جلسات پیگیری پرونده حاضر نشد. این حرکت ظاهراً وکلای ماسک را نیز غافلگیر کرده بود؛ چراکه وکلای او برای شهادت برنامه‌ریزی‌شده‌ی پرونده، با قرار قبلی به لس‌آنجلس سفر کرده بودند. سخنگوی SEC گفت: «به‌نظر می‌رسد حتی وکلای او نیز بر موکل خود کنترلی ندارند.»

ماسک در سال ۲۰۲۲ توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد. این خرید باعث شد تا توجه زیادی به فعالیت‌های او جلب شود و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز تحقیقات خود را درباره‌ی آن آغاز کرد. یکی از مسائل مورد بررسی، نحوه‌ی اعلام عمومی تصاحب توییتر و تأثیر آن بر بازار سهام بود. ماسک به‌دلیل فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی و تأثیرگذاری بر بازارهای مالی، همواره تحت‌نظر نهادهای نظارتی بوده است.

لغو جلسه‌ی قبلی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به‌دلیل حضور ماسک در پرتاب موشک، باعث شد تا برخی از تحلیلگران و رسانه‌ها این اقدام را به‌عنوان نشانه‌ای از اولویت‌های او در زندگی حرفه‌ای‌اش تفسیر کنند. بااین‌حال، ماسک بلافاصله اعلام کرد که به تعهدات قانونی خود پایبند است و در نهایت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دیدار خواهد کرد.

این دیدار می‌تواند تأثیرات مهمی بر آینده‌ی فعالیت‌های ماسک و شرکت‌های تحت مدیریت او داشته باشد. از یک‌ سو، همکاری با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌تواند به کاهش فشارهای نظارتی کمک کند و از سوی دیگر، می‌تواند به نظارت بیشتر بر فعالیت‌های مالی و تجاری او منجر شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز