خبرگزاری کار ایران

فراتر از یک روز

فراتر از یک روز
کد خبر : ۱۲۵۴۳۶۲

احمد افتخاری مدیرعامل آپسان- حکمرانی در هر کشوری نیازمند ابزارهای هوشمند و کاراست؛ هر دوره‌ای ازتاریخ، تصمیم گیران و تصمیم سازان از ابزارهای موجو‌د آن زمان برای موفقیت در زمینه‌های گوناگون کشورداری و ایجاد جامعه ای پویا بهره جسته‌اند. فناوری اطلاعات را می توان یکی از مهم‌ترین ابزار عصر حاضر درخصوص حکمرانی و دستیابی به جامعه‌ای پویا قلمداد کرد؛ لزوم توجه مسوولان کشور به این حوزه با گذر زمان بیشتر و بیشتر می‌شود و غفلت از این موضوع، با توجه به اهمیت روزافزون آن تبعات غیر قابل جبرانی به بارخواهد آورد.

۲۲ تیرماه، زاد‌روز دانشمند بزرگ ایرانی، محمد‌بن‌موسی خوارزمی، روز ملی فناوری اطلاعات است؛ ارزش این روز و نام گذاری آن می‌بایست فراتر از یک خبر و درج یک نام در تقویم درک شود؛ فناوری اطلاعات امروزه با بهره‌گیری از علوم مختلف، توانایی ویژه‌ای در مدیریت خرد و کلان ایجاد کرده است. شاید تصور سازمان یا کشوری بدون حضور پررنگ فناوری اطلاعات امری محال باشد. دسترسی سریع و آسان به امکانات مورد نیاز در هر سازمان یا کشوری، رسیدن به اهداف را می‌تواند با صرف هزینه و انرژی بسیار کمتر امکان پذیر سازد. جامعه نیز با بهره‌گیری از فرصت‌های به وجود آمده توسط فناوری اطلاعات می تواند سطحی از دسترسی‌ها و سهولت انجام کارها را تجربه کند که تا پیش از آن یا بسیار سخت انجام می‌شد یا توانی برای به فعلیت رساندن آنها نبود. لازم است کلیه دست اندرکاران حوزه فناوری اطلاعات با فرهنگ‌سازی‌های مربوط در جامعه، از طریق کانال‌های ارتباطی گوناگون برای فهم بیشتر این فناوری مهم و ارزشمند گام‌های موثر و ماندگار بردارند. 

مسوولین در بخش‌های متفاوت نیز می‌توانند با حمایت از فناوری اطلاعات در سطوح مختلف بستری برای رشدو‌شکوفایی هرچه بیشتر این فناوری پر کاربرد فراهم کنند. لزوم تصویب قوانین، اصلاح قوانین و یا حتی مقررات زدایی توسط مسوولان می‌بایست بیش از گذشته مورد توجه واقع شود. دیدار و تبادل نظر بین تصمیم‌گیران وفعالان حوزه فناوری اطلاعات از دیگر الزاماتی است که می‌تواند در صورت تحقق به شکل مستمر، زمینه ساز رشد و شکوفایی این موضوع اساسی باشد. ما در آپسا‌ن همگام با دیگر فعالان و هچنین مسوولان سعی داریم نقشی ماندگار برای درخشش فناوری اطلاعات در کشور ایفا کنیم. آنچه مسلم است درج روز ملی فناوری اطلاعات در تقویم می‌تواند نشان‌دهنده ارزشمندی و اهمیت فراوان موضوع برای کشور باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز