آموزش راهاندازی کسبوکار با سرمایه اندک/ پوشش زنده بازدید تعزیرات برای افزایش قیمتها
مدیر شبکه ایران کالا با اشاره به برنامههای این شبکه، گفت: پوشش زنده بازدید تعزیرات برای افزایش قیمتها، آموزش راهاندازی کسبوکار با سرمایه اندک و راهاندازی سرویس فروش خانگی از جمله مواردی است که برای ایران کالا در نظر گرفتهایم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری مدیر شبکه تلویزیونی ایران کالا با اصحاب رسانه با حضور اردشیر زابلیزاده (مدیر شبکه ایران کالا)، صیف (قائممقام مدیر شبکه) پیش از ظهر امروز (سهشنبه) در ساختمان این شبکه برگزار شد.
اردشیر زابلیزاده (مدیر شبکه ایران کالا) در این نشست گفت: بعد از نشستی که رهبری با تولیدکنندگان داشتند، به این نتیجه رسیدیم که شبکه ایران کالا هم که از سال ۹۶ راهاندازی شده، باید حمایت از تولیدکنندگان ایرانی را بیشتر از قبل در دستور کار خود قرار دهد؛ چراکه شبکه در حوزه کسب و کار و بحث کارآفرینی، دانشبنیانها و اقتصاد گردشگری فعالیت میکند.
وی افزود: قبل از شروع شبکههای موفق در این حوزه را مورد بررسی قرار دادیم و برنامه کاری این شبکه تنظیم شد. اما شبکه در راه خود برنامههایش را متناسب با موضوعات روز تغییر میدهد.
زابلیزاده در ادامه اظهار داشت: ما به جز فیلم و سریال همه ژانرهای برنامهسازی را تجربه کردیم و آمار برنامهها در سال ۹۶ و ۹۷ موجود است. در سال ۹۸ تا کنون در مجموع حدود صد هزار و ۱۳ دقیقه تولید شده است. حمایت از تولیدکننده در دستور کار این شبکه بوده و در این راه با مدیران و مسئولین جلساتی برگزار کردیم که نتیجه این جلسات در دستور برنامهسازی ما قرار گرفت. همچنین در این سیاست حمایت از مصرفکنندگان را نیز در نظر داشته و سعی کردیم که حقوق مصرفکنندگان را نیز رعایت کنیم. تغییر نگرش مصرفکننده با ارائه تصاویر خوب از تولیدکنندگان در دستور کار ما بوده است.
وی ادامه داد: برنامههایی را شروع کردیم که به مردم آموزش میدهند چگونه با سرمایه اندک کسبوکاری راهاندازی کنند. علاوه بر این باشگاه کارآفرینان «ایران نشان» را راهاندازی کردیم که با هدف ایجاد تعامل بیشتر با تولیدکنندگان و تکریم و تجلیل از کارآفرینان کشور ایجاد شده است. همچنین یکی از مهمترین اهداف ما راهاندازی فروش مستقیم یا خانگی بوده که میخواهیم قسمتی از شبکه به این موضوع اختصاص داشته باشد. این کار یکی از مهمترین کارهای ما در این زمینه بوده که میتواند مخاطبان بسیاری را به همراه داشته باشد و به کسبوکارهای خانگی رونق دهد. به نوعی ما واسطی بین تولیدکننده و مصرفکننده میشویم. سیاست ما کمک به تولیدکنندگان بوده اما نه به صورت تمام رایگان. چراکه امکانپذیر نیست اما امتیازهای ویژهای برای حمایت به تولیدکنندگان اختصاص داده میشود.
سیفی (قائم مقام مدیر شبکه) در رابطه با راهاندازی سرویس فروش خانگی در این شبکه گفت: اکنون ۶۴ هزار بنگاه کوچک و متوسط فعال هستند. بحث نحوه تبلیغ و اینکه چطور میتوان بازار کاری برای آنها در نظر گرفت، هدف ما بود که برای آن سرویسهای مشابه و موفق این موضوع را بررسی کردیم. به این ترتیب قرار است طرح فروش تلفنی یا خانگی با همکاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد. بستر قانونی این کار هنوز طی نشده و در حال انجام شدن است.
وی افزود: تا مدتی کالای افراد به صورت رایگان به فروش گذاشته میشود. همچنین این طرح در شبکه ایران کالا یکسری تسهیلات دیگر نیز برای تولیدکنندگان خواهد داشت که از جمله مزیتهای آن نسبت به سایتهای فروش کالا به شمار میآید.
زابلیزاده در بخش دیگری از این نشست گفت: تا به حال ۲۳۰ کالا ایرانی را خودمان خریدیم و به شرکتکنندگان که در مسابقات شبکه شرکت کردهاند ارائه دادیم. گفتگو بدون واسطه با تولیدکنندگان نیز از جمله برنامههای ماست. فروش تلویزیونی کالا برای اولین بار بوده که قرار است در شبکه ایران کالا اتفاق بیفتد. پخش مستقیم بازدیدهای نماینده تعزیرات به فروشگاههای مختلف که در راستای بالا نرفتن قیمتها انجام میشود را نیز در حال پخش از شبکه ایران کالا است. یکی از برنامههای ما آیتم پخش زنده است که در آن به صورت زنده به سراغ تولیدکنندهای میرویم که کارش تعطیل شده است و از او دلایل این موضوع را جویا میشویم.
وی در پایان گفت: از لحاظ بودجه تحت فشار هستیم و نیاز به حمایت داریم. در بخش فروش تلویزیونی قیمتها کاملا کنترل شده بوده و شفاف است که از جهتی سبب کنترل قیمتها میشود.