جلسه داوران جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما برگزار شد
جلسه دبیران و داوران جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما روز سه شنبه ۲۸ آذرماه در دبیرخانه جشنواره برگزار شد.
به گزارش ایلنا، مجتبی خشایارفرد (رییس جشنواره) در این جلسه گفت: مهمترین هدف این جشنواره تلفیق و پیوند صنعت و هنر و آشتی صنعت با هنر است و اگر ارتباط بین صنعت و هنر برقرار شود، در مرحله بعد جریان اقتصاد هنر هم تقویت خواهد شد.
خشایار فرد افزود: هنر و صنعت میتوانند روابط متقابلی داشته باشند و تداوم این جشنواره میتواند تاثیرگذار باشد. جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما تلاش میکند که توجه صنایع خودروسازی را بیش از گذشته به اهمیت و ضرورت هنر در صنعت جلب کند و بیتردید هنرهای تجسمی میتواند خدمات موثری در صنعت از جمله صنعت خودرو داشته باشد. این جشنواره میتواند در زمینه خودرو فرهنگ سازی کند و این فرهنگ سازی به تداوم جشنواره بستگی دارد بنابراین تلاش میکنیم پس از این دوره جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما، برنامه ریزی دوره دوم جشنواره آغاز شود.
فریبا اباذری؛ دبیر جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما نیز در این جلسه گفت: در عنوان جشنواره، دوره نخستین استفاده نشده است، پس از برگزاری جشنواره در این دوره و انجام همه برنامههای اعلام شده در فراخوان، برای دوره بعدی جشنواره برنامه ریزی و تصمیم گیری قطعی انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با پایان جشنواره برای دوره آینده برنامه ریزی کنیم.
کامبیز درم بخش؛ عضو هیات انتخاب و داوری کاریکاتور این جشنواره در این جلسه گفت: در انتخاب و داوری آثار سعی میشود که آثاری انتخاب شود که دارای خلاقیت و ارزش هنری باشد و با اهداف جشنواره و جریانی که جشنواره دنبال میکند هماهنگ باشد.
مجتبی آقایی؛ داور بخش عکس این جشنواره گفت: جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما صرفاً هنری نیست و جنبه کاربردی هم دارد و به دنبال فرهنگسازی است. بنابراین سعی میشود آثاری که از نظر اعتبار هنری در درجه بالایی باشند و از نظر کاربردی هم موثر باشند، انتخاب شود.
بهرام عظیمی؛ داور رشته کاریکاتور جشنواره نیز گفت: ضرورت دارد در برگزاری جشنواره از الگوهای موفق استفاده شود و نگاه حرفهای در بخشهای مختلف جشنواره از نظر محتوا و اجرا دنبال شود. برگزارکنندگان و داوران این جشنواره حرفهای هستند و تجربههای موفقی در جشنوارههای هنری دارند.
مسعود زنده روح کرمانی؛ داور بخش عکس جشنواره با اشاره به فاصله هنر و صنعت گفت: متاسفانه بسیاری از صنعتگران از جمله صنایع خودروسازی نگاه و دغدغه فرهنگی لازم را ندارند و لازم است که با حرکتهایی فاصله صنعت و هنر کاهش یابد. زنده روح کرمانی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و تبلیغات برای جلب مشارکت هنرمندان در جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما گفت: شبکههای اجتماعی و رسانههای مجازی امکان و فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و ارتباط با هنرمندان است. لازم است که برای برگزاری جشنواره، چیدمان آثار و... برنامه ریزی شود تا نمایشگاهی متمایز و خلاقانه برگزار شود.
جاوید نیکپور؛ عضو هیات انتخاب و داوری بخش عکس جشنواره خودرونما نیز با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای شبکههای اجتماعی گفت: در بخش عکس میتوان کارگاههایی را نیز با حضور عکاسانی که در زمینه عکاسی خودرو تجربههایی دارند، برگزار کرد.
«هفته نامه خودرو امروز» با هدف ترغیب هنرمندان حرفهای به تولید آثار هنری ارزشمند در حوزه خودرو، خلق آثاری با نگاه ویژه به نقش خودرو در زندگی و کشف استعدادهای هنری جوان و ویژه در حوزه صنعت خودرو و حمل و نقل جشنواره خودرو نما را در دو شاخه عکس و کارتون برگزار میکند و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره میتوانند تا صبح نهم دی ماه امسال آثار خود را به سایت جشنواره به نشانی www. carsfestival. com ارسال کنند.