با اجرای «کماکان» شبهای جز پرشور تمام شد
دومین برنامه از اجراهای «شبهای جز» برگزار شد. تریوی حمزه یگانه و گروه کماکان در این اجرا روی استیج رفتند و به این ترتیب شبهای جز به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در ابتدای برنامه تریوی حمزه یگانه (پیانو و کیبورد)، آرین کشیشی (گیتار باس) و امین طاهری (درامز) اجرای خود با اجرای قطعه «days and night for waiting» اثری از کیت جرت آغاز کردند. پس از آن هم دو قطعه دیگر را کاور کردند و حمزه یگانه برای مدتی جای خود را به ابراهیم علوی نوازنده عود داد و قطعه روهام اثری از آرین کشیشی را اجرا کردند.
همچنین قطعه «my hand» از آرین کشیشی اجرا شد که تا حد زیادی به استاندارد بینالمللی نزدیک بود. دو قطعه آخر از نظر فرم و البته حس و حال سرخوش نزدیک به هم بودند. اولی قطعه «سرخوش» از حمزه یگانه بود و دومی که با حضور مجدد ابراهیم علوی اجرا شد؛ «the jocker» از کریم زیاد.
در قسمت دوم اجرا گروه کماکان با ترکیب جدیدش روی صحنه ظاهر شدند. کماکان در اصل گروهی متکی به مهدی ساکی که حالا با تغییرات اساسی پیدا کرده است. ابراهیم علوی که پیش از این هم همراه اصلی کماکان بوده در این اجرا نوازنده گیتار باس بود. مهرداد علیزاده نوازنده جوان که برای سازهای کوبهای به گروه اضافه شده است و مجموعه پرکاشنی که برای خودش جمع کرده بود حضور هوشمندانه و البته فراتر از ریتم نگه داشتن در این اجرا داشت. نکته اصلی این اجرا حضور سردار سرمست بود که قطعات پیشین گروه را تنظیم مجدد کرده و البته ساخت قطعات جدید را هم برعهده داشته است.
سرمست با تیزهوشی توانسته باری که سازهای ملودیک در آهنگ ها داشتند را تا حد ممکن کم کند و در عوض برای هر آهنگ یک تمِ نوشته است. تمام ملودیها را در حالتی تکرار شونده و نیمه مینیمال قرار داده است. در واقع سردار توانسته تمام اضافات را موسیقی کماکان حذف کند و به جای آن کمترین و تاثیرگذارترینها را جایگزین کند. اجرا تا حدی پرشور تمام شد که برای اولین بار در این چهار اجرا گروه مجبور شد یا تشویق مخاطبان روی صحنه برگردد.
شبهای جز در این دو شب میزبان هنرمندانی ازجمله: گلی امامی، کریستف رضاعی، سیاوش امامی، مانی حقیقی، پیتر سلیمانی پور، امید روحانی و پگاه آهنگرانی بود.