خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون جهانی پوشاک در گفت‌وگو با ایلنا:

ضعف صنعت پوشاک ایران در طراحی و مد است/ برای برندسازی باید به تعهدات در قبال مشتری عمل کرد

راهول مهتا می‌گوید: تولیدکننده به صرف چسباندن یک برچسب، بِرند نمی‌شود بلکه عمل کردن به تعهدات خود در قبال مشتری که همان کیفیت متناسب با قیمت کالای خریداری شده است؛ سبب می‌شود که نام یک تولیدکننده مطرح و تبدیل به برند معروفی شود.

رئیس فدراسیون جهانی پوشاک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره کیفیت پوشاک ایرانی اظهار داشت: من برای اولین بار به ایران سفر می‌کنم و از نزدیک شاهد تولیدات پوشاک ایرانی هستم. اما برای من این پرسش پیش آمده که چرا باوجود کیفیت بالای تولیدات ایرانی، این محصولات فاقد بازار بین‌المللی هستند؟

راهول مهتا ادامه داد: این فدراسیون تمام تلاش خود را برای راهیابی ایران به بازارهای بین‌المللی انجام خواهد داد و امیدوارم هم زمان ایرانی‌ها نیز ضعف‌های خود را به خصوص در زمینه طراحی برطرف کنند زیرا در دنیای امروز طراحی مد حرف اول را در صنعت پوشاک می‌زند.

وی افزود: طی سال‌های گذشته ایران به سبب شرایط تحریم رابطه محدودی با طراحان بین‌المللی داشته است و همین مسئله موجب ضعف شده است. اما اکنون تولیدکنندگان و طراحان ایرانی می‌توانند با حضور در نمایشگاهای طراحی بین‌المللی که در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود، شرکت کنند. ضمن آنکه ما می‌توانیم نقش پل ارتباطی ایران با فرانسه و ایتالیا که مهد طراحی هستند را ایفا کنیم.

مهتا در ادامه به مشکل جعل بِرندها اشاره کرد و گفت: ما با کشورهای عضو این فدراسیون صحبت‌هایی داشتیم و به آنها متذکر شدیم که اگر می‌خواهید عضوی از جامعه جهانی باشید باید احترام مشتری و سایر رقبا را کسب کنید و از آنها نیز  انتظار داریم که متناسب با قوانین کشورهای خود با این پدیده مبارزه کنند.

رئیس فدراسیون جهانی پوشاک ادامه داد: تولیدکننده به صرف چسباندن یک برچسب، بِرند نمی‌شود بلکه عمل کردن به تعهدات خود در قبال مشتری که همان کیفیت متناسب با قیمت کالای خریداری شده است؛ سبب می‌شود که نام یک تولیدکننده مطرح و تبدیل به برند معروفی شود.

کد خبر : ۳۷۳۹۵۴