خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها:

صداوسیما منافع ملی را قربانی منافع جناحی می‌کند/ نگران حضور اکثریت خاموش هستند

سلطانی‌فر بر این اعتقاد است که صداوسیما در انتخابات بیشتر از اینکه به منافع ملی فکر کند؛ به منافع جناحی فکر می‌کند و با این روش منافع ملی را به قربانگاه منافع جناحی تبدیل می‌کند.

محمد سلطانی‌فر (مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره موضع‌گیری رسانه ملی در ایام انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایلنا؛ گفت: آن چیزی که ما در آستانه انتخابات شاهد هستیم یک حرکت بی‌طرفانه ازسوی صداوسیما نیست.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما سعی در تخطئه چهره کاندیده‌ها و انتخابات دارد؛ افزود: این رسانه با نشان دادن دو سه سریال طنز، برنامه‌های به ظاهر طنز و برنامه‌های دیگری که به کاندیداها توهین می‌کنند و بسیار هم وهن‌آلود هستند؛ سعی می‌کند افکار عمومی را نسبت به آن چیزی که در مجلس می‌افتد؛ بی‌تفاوت کند.

سلطانی‌فر ادامه داد: قطعا و مطمئنا همه می‌دانند که بی‌تفاوت شدن مردم نسبت به انتخابات و نیامدنشان پای صندوق‌های رای همان چیزی‌ست که یک جناح به دنبال آن است.

این کارشناس حوزه رسانه و ارتباطات با اشاره به اینکه صداوسیما سعی در کنترل و سوءاستفاده از اکثریت خاموش و آرای تصمیم نگرفته دارد؛ افزود: صداوسیما می‌داند درصورتی‌که  اکثریت خاموش و آرای تصمیم نگرفته پای صندوق‌های رای نیایند؛ دیگرانی که به‌صورت قطعی پای صندوق‌ها خواهند آمد نتیجه انتخابات را به نفع جناحی خاص رقم می‌زنند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها؛ توضیح داد: به همین دلیل است که صداوسیما با همین روش خود سعی در تخطئه حضور مردم و نیامدن مردم به پای صندوق‌های رای را دارد.

وی با تاکید بر از بین رفتن نگاه بی‌طرفانه صداوسیما؛ افزود: این رسانه با این حرکت کاملا جناحی نه تنها جایگاهی که باید داشته باشد را ندارد بلکه در انتخابات بیشتر از اینکه به منافع ملی فکر کند به منافع جناحی فکر می‌کند و با این روش منافع ملی را به قربانگاه منافع جناحی تبدیل می‌کند. 

کد خبر : ۳۴۹۶۹۶