عدم همکاری سینماداران؛ حمایت رسانه ملی را خنثی کرد
"یاسین" در هفت روز گذشته با وجود اینکه به شدت از نظر پخش تیزر مورد حمایت رسانه ملی بود به دلیل همکاری نکردن سینماداران برای اختصاص سانسِ شب؛ در هر سینما روزانه 100 هزار تومان بلیت فروخت.
محسن علیاکبری (تهیهکننده فیلم یاسین) در گفتوگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره میزان فروش فیلم طی هفت روز گذشته گفت: باوجود اینکه "یاسین" از اولین روز ماه مبارک رمضان در 10 سالن سینمای تهران اکران شد اما نتوانست فروش قابل توجهی داشته باشد.
او دلیل عدم استقبال از این فیلم را اینگونه مطرح میکند: سینماداران به این دلیل که "یاسین" جزء فیلمهای طرح "اکران افطار تا سحر" نبوده از دادن سانسِ شب به آن امتناع کردند و تنها در سه سانس پانزده، هفده، و نوزده فیلم را نمایش دادند.
تهیهکننده یاسین ادامه میدهد: با این تفاسیر که مردم در ایام ماه رمضان در روز به سینما نمیروند و اصل فروش در شب است؛ این فیلم فروش چندانی نداشته است.
علیاکبری با اشاره به این مطلب که سینماداران با وجود فیلمهای طنز توجهی به فیلمهای دینی ندارند؛ گفت: این درحالیاست که مدیران ارشاد در اینکه فیلم در ایام ماه رمضان اکران شود؛ تاکید داشتهاند.
او در ادامه به مثبت بودن رایزنی با سینماداران برای اکران فیلم در سانسهای شب اشاره کرد: بعد از یک هفته درگیری با سینماداران؛ از امشب چند سانس شب نیز در اختیار فیلم قرار خواهد گرفت. همچنین از امروز فیلم در 5 شهرستان اکران خواهد شد.
"یاسین" در حالی که از 27 خرداد ماه اکران خود را آغاز کرده و به شدت از حمایت رسانه ملی برای پخش تیزر هنگام نمایش سریالهای ماه مبارک رمضان برخوردار بوده؛ تنها 6 میلیون تومان فروش داشته است. اما اینبار عدم همکاری سینماداران؛ تاثیر تبلیغاتی رسانه ملی را برای فروش فیلمِ "یاسین" به کارگردانی حامد امرایی و بازی حمید فرخ نژاد و پریوش نظریه خنثی کرد و فیلم بهطور میانگین در هر سینما روزانه 100 هزار تومان فروخت.