خبرگزاری کار ایران

بازدید مجمع نمایندگان استان اصفهان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

بازدید مجمع نمایندگان استان اصفهان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
کد خبر : ۱۵۴۶۸۲۵

جمعی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، عصر سه شنبه ۱ آبان ماه۱۴۰۳، حجت الاسلام والمسلمین «محمد تقی نقد علی» رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون قضایی مجلس به همراه جمعی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

بنابراین گزارش، هیات مذکور پس از حضور در یادمان شهدای گمنام موزه و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان والامقام از تالارهای هفتگانه موزه بازدید کردند و در جریان وقایعی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پیشرفت‌های پس از آن شد، قرار گرفتند.

تالارهای هفت‌گانه بخش اصلی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که مخاطبان را با تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا می‌سازند. این تالارها با توجه به موضوعات و سیر وقایع، در هفت بخش و در امتداد یکدیگر طراحی شده‌اند و با ترکیب آثار حجمی، هنری، تجسمی و مفهومی، تاریخ معاصر ایران اسلامی را روایت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی نقدعلی در پایان این بازدید گفت: دیدن این مجموعه برای بنده به عنوان کسی که هم بخشی از دوران انقلاب اسلامی و هم بخشی از دوران دفاع مقدس را در ایام نوجوانی و جوانی درک کردم، بسیار جذاب و یادآور خاطرات تلخ و شیرین آن دوران با شکوه بود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در ادامه گفت: به تصویر کشیدن مفاهیم والای دوران دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی کار بسیار ارزنده‌ای است و توصیه اکید بنده به نسل جوان و علی الخصوص نوجوانان و دانش آموزان این است که حتما یکبار از این مجموعه ملی و انقلابی بازدید کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه عوامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: اقدامات خوبی انجام شده و بسیاری از آمار و ارقام مستندات ارائه شده برای خود بنده نیز بسیار بدیع و جذاب بود و لیکن در کنار اقدامات و طراحی‌های هنری و فرهنگی از فناوری‌های روز دنیا نیز نباید غافل شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس مقطع بسیار درخشانی از تاریخ ایران اسلامی است که بایستی این میراث گران بها و گنج عظیم با هنر و فناوری روز دنیا استخراج و به نسل‌های بعدی منتقل شود و الحمدالله مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مهم بسیار موفق بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز