خبرگزاری کار ایران

دختر شهید سید رضی موسوی:

سینما مردم را از وقایع فلسطین و غزه آگاه می‌کند

سینما مردم را از وقایع فلسطین و غزه آگاه می‌کند
کد خبر : ۱۵۴۴۶۰۳

بخش «شاخه زیتون» که شامل فیلم‌هایی درباره مردم مظلوم فلسطین است با حضور فرزندان شهید سیدرضی موسوی که سال گذشته در سوریه در حمله هوایی اسراییل به شهادت رسید، در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، در آخرین سانس نمایش آثار در روز نخست جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، خانواده شهید سید رضی موسوی، از شهدای مقاومت، بخش «شاخه زیتون» جشنواره را افتتاح کردند.

لیلی موسوی دختر شهید سیدرضی موسوی درباره چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و تاثیر سینما بر آگاهی جامعه نسبت به وقایع غزه و فلسطین بیان کرد: پدر من در هشتادمین روز از شروع طوفان الاقصی در سوریه و در منطقه زینبیه به شهادت رسیدند. بخشی با عنوان «شاخه زیتون» و توجه به مسئله فلسطین و غزه آن هم در حوزه فرهنگی باعث می‌شود که مردم نسبت اتفاقاتی که در این منطقه درحال وقوع است، آگاه شوند. شاید در بیش از یک سالی که از واقعه طوفان الاقصی می‌گذرد زمانی برای ساخت یک فیلم سینمایی وجود نداشته است اما زمانی که در قالب چنین آثار کوتاهی تلاش می‌شود حتی به بخشی از وقایع غزه و فلسطین اشاره شود، بسیار تأثیرگذار است.

او ادامه داد: فیلمی که در بخش «شاخه زیتون» تماشا کردم نشان می‌دهد که یک خانواده با تمام کم و کاستی‌ها چگونه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و آرامش دارند و درنهایت چه بر سر این آرامش هرچند کوچک می‌آید. تماشای این جزئیات برای من واقعا غم‌انگیز بود. امیدوارم بیش از این‌ها چنین آثاری ساخته و همچنین به شهدای این مسیر نیز بیش از این‌ها پرداخته شود تا مردم ما با قهرمانان خود بیش از این‌ها آشنا شوند.

موسوی در پایان درباره توجه پدر خود شهید سیدرضی موسوی به سینما عنوان کرد: در حقیقت پدر زمان زیادی برای دنبال کردن فیلم‌ها و برنامه‌های سینما و تلویزیون نداشت اما در تمام سال‌هایی که در سوریه حضور داشتند تمام تلاش خود را کردند که با فیلمسازانی که برای ساخت یک اثر در این منطقه حاضر می‌شوند، همراهی کنند و حامی آن‌ها باشند و از هیچ کمکی دریغ نکنند و آخرین اثری که در زمان حضور ایشان در سوریه ساخته شد نیز فیلم «قلب رقه» بوده است.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز