خبرگزاری کار ایران

امیرعلی صراف بیان کرد:

نیروهای امنیتی قبل از انقلاب حتی به خودی‌ها رحم نمی‌کردند/ بدون هزینه‌ زیاد هم می‌توان فیلم ساخت

نیروهای امنیتی قبل از انقلاب حتی به خودی‌ها رحم نمی‌کردند/ بدون هزینه‌ زیاد هم می‌توان فیلم ساخت
کد خبر : ۱۵۴۳۸۰۸

امیرعلی صراف کارگردان فیلم کوتاه «برهوت» درباره سومین فیلم خود، همکاری با مرکز فیلم جوان سوره و حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرعلی صراف، کارگردان فیلم کوتاه «برهوت» که در بخش داستانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره شکل‌گیری ایده این فیلم کوتاه گفت: نکته‌ای که باید درباره ایده «برهوت» بگویم این است که فیلمنامه برای من نیست و متن از طریق یکی از دوستان بسیار عزیز به من پیشنهاد شد. من متن را خواندم و آن را دوست داشتم ولی چند بار فیلمنامه را بازنویسی کردم و حتی فضا و لوکیشن فیلم را هم تغییر دادم. تلاش من به این سمت رفت که متن را به خودم نزدیک کنم.

صراف درباره موضوع فیلم خود بیان کرد: موضوع فیلم «برهوت» درباره نیروهای امنیتی قبل از انقلاب است و نشان داده می‌شود که حتی به نیروهای خودی هم رحم نمی‌کردند و روابطشان داخل یک برهوت خشک گیر کرده بود.

وی درباره مدت زمان و پروسه تولید این فیلم توضیح داد: ما فیلم را به سختی و با فشار زیاد در دو روز تولید کردیم و آفیش‌های بیشتر از دوازده ساعت داشتیم ولی تمام عوامل یاری کردند و توانستیم کار را به نتیجه برسانیم. ما سعی کردیم یک داستان جنایی را روایت کنیم و در حدود ۱۴ دقیقه به این روایت می‌پردازیم.

کارگردان فیلم کوتاه «برهوت» درباره همکاری با مرکز فیلم جوان سوره توضیح داد: برای من که ۲۲ سال سن دارم و تازه چند سالی‌ست که از کرمان به تهران آمده‌ام و دغدغه فیلمسازی دارم، وجود مراکزی مانند موسسه امام روح الله و مرکز فیلم جوان سوره بسیار ارزشمند است. از این جهت بابت این همکاری و همراهی بسیار خوشحال هستم.

وی درباره حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مطرح کرد: شاید بی‌راه نباشد که بگوییم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بزرگترین جشنواره‌ای است که برای آثار کوتاه برگزار می‌شود و مخاطبان زیادی دارد. برای هر فیلمسازی بسیار خوشایند است که فیلمش در جشنواره اکران و دیده شود و برای من که به تازگی این مسیر را شروع کرده‌ام، اتفاق بسیار مبارکی است.

صراف در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهید فیلم کوتاه «برهوت» را به مخاطبان پیشنهاد کنید با چه جمله یا تعریفی آن‌ها را به دیدن این فیلم دعوت می‌کنید، بیان کرد: ما سعی کردیم خارج از کلیشه‌ها یک فیلم خوب و سرحال بسازیم و فضای جدیدی را با سه بازیگر در یک قلعه بیابانی تجربه کنیم. بیشتر دوست دارم کسانی که به فیلمسازی علاقه دارند، بیایند و این فیلم را ببینید که متوجه این نکته بشوند که شاید بدون هزینه‌های آن‌چنانی هم می‌توان کار قابل قبول ساخت و این اتفاق باعث شود تا تصمیم به ساخت فیلم خودشان بگیرند.

امیرعلی صراف در پایان گفت: فیلم کوتاه «برهوت» کار سوم من است. کار قبلی من درباره مسائل اجتماعی بود و این فیلم هم دغدغه سیاسی داشت و دوست دارم قدم بعدی را سخت‌تر بردارم و به سراغ ژانر جنگی بروم و ادای دینی به رزمنده های این خاک داشته باشم.

«برهوت» به کارگردانی امیرعلی صراف و تهیه کنندگی علی شفیعی که با حمایت مرکز فیلم جوان سوره تولید شده است، داستان دو مامور نظامی است که قصد دارند یک زندانی که به آن‌ها توهین کرده را در بیابانی سر به نیست کنند. ستوان به گروهبان دستور می‌دهد که این کار را بکند اما گروهبان سرپیچی کرده و اتفاقی می‌افتد...

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: امیرعلی صراف، تهیه‌کننده: علی شفیعی، بازیگران: مجید پتکی، پیمان مقدمی، حامد احمدجو، مدیر فیلمبرداری: علی اکبر عطایی، مدیر صدابرداری: سیوان محمودی، تدوین: سید محمد حسینی پاریزی، صداگذار: مبینا احمدی، اصلاح رنگ: محمد آهنگر، موسیقی: امیر بهرامی، طراح صحنه و لباس: اسماعیل مقصودی، گریم: محمد توکل، مدیر تولید: سید حامد علیزاده، مدیر تدارکات: داود سیاسی، تولید شده در موسسه فرهنگی امام روح‌الله، تولید: مرکز فیلم جوان سوره.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز