خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «هولوساید ۲۰۲۴» مطرح شد؛

پس از هفت اکتبر هنرمندان در سمت درست تاریخ ایستادند

پس از هفت اکتبر هنرمندان در سمت درست تاریخ ایستادند
کد خبر : ۱۵۳۹۷۷۷

تاکید بر نسل‌کشی و استفاده از سلاح در مسابقه امسال/ جایزه هشت هزار دلاری برای اثر برگزیده

نشست خبری سومین مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «هولوساید ۲۰۲۴» صبح امروز دوشنبه شانزدهم مهرماه در سالن مهر حوزه هنری تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست خبری  سومین مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «هولوساید ۲۰۲۴» امروز دوشنبه شانزدهم مهرماه در سالن مهر حوزه هنری تهران برگزار شد. 

 سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، محمدحسین نیرومند، مسعود نجابتی و سیدامیر ناصر جاوید مسئولانی بودند که در این رویداد حضور داشتند. 

هنرمندان سمت درست تاریخ را پیدا کرده‌اند

در ابتدای برنامه محمدحسین نیرومند گفت: آنچه همواره برای هنرمندان متعهد و آرمان‌گرا مطرح بوده یافتن پاسخ این سوال است که کجای تاریخ ایستاده‌ایم. 

وی افزود: اتفاقای که روز هفتم اکتبر پارسال رخ داد این مسئله را برای هنرمندان انقلابی و آرمان‌گرا روشن کرد که طرف درست تاریخ کجاست. 

او در بخش دیگری از صحبت ‌هایش بیان کرد: انشالله همانطور که در جنگ گرم خوب عمل کرده‌ایم در جنگ نرم هم خوب عمل کنیم. 

در ادامه سید مسعود شجاعی طباطبایی گفت: در سایت ایران وایر اگر سرچ کنید اول عکس آقای نیرومند هست و بعد عکس بنده. می‌خواهم بگویم ایشان نقش مهمی در این عرصه دارند و تلاشهای ایشان در دو دوره قبل مسابقه مشهود است.

او ادامه داد: آخرین مسابقه ما توسط حوزه هنری و با موسسه اوج و همراهی نه هنرمند از نه کشور با موضوع فلسطین برگزار شد. طی این اتفاق، آثار خوبی بدستمان رسید. در همین رویداد بود که به ژان بلوم (برگزار کننده المپیک در فرانسه) گفتم ممکن است حضور شما در این مسابقه مشکلاتی را برایتان ایجاد کند. اما ایشان گفت من مشکلی ندارم. هنرمندی هم از آلمان شرکت کرده بود و کارش عالی بود. ایشان هم گفت برای حضور در مسابقه و ارائه اثر در این رویدائد مشکلی ندارم و مهم نیست در ادامه اوضاع بد شود و در این زمینه نگرانی ندارم.  

شجاعی ادامه داد:: با اسلام ستیزی کار یه جایی نمی‌رسد و اغلب هنرمندان دنیا با این کار موافق نیستند و انجامش نمی‌دهند.

او گفت:  خدا را شکر می‌کنم که با حمایت دوستان حاضر سومین دوره مسابقه هولوساید برگزار خواهد شد. 

وی بیان کرد: هولوساید از دو واژه هولوکاست و جولوساید تلفیق شده است. یکی از سایتهای خارجی هم این را تایید کرده بود و گفته بود غزه بدترین نقطه دنیاست. این فاجعه تا به آنجاست که پاکسازی تخریب‌های غزه پانزده سال طول خواهد کشید.

وی ادامه داد: در صفحات مجازی برای انتشار محدودیت وجود داشت و لازم بود واژه‌ای را انتخاب کنیم تا اطلاع‌رسانی و ارائه اخبار با مشکل مواجه نشود. موضوع این است که ربات‌ها نام‌ها را شناسایی می‌کنند؛ همانطور که با سردار دل‌ها و حسن نصرالله این کار را کردند. 

تاکید بر نسل کشی در مسابقه امسال

شجاعی طباطبایی گفت: پرداختن به مقوله نسل کشی یکی از بخش‌های مسابقه امسال است. به هرحال ما با آمریکا و اسرائیل و برخی کشورها مواجهیم. این کشورها از سویی ظاهرا کمک می‌کنند و مثلا آذوقه می‌فرستند از آن سو به ارتش اسرائیل تسهیلات نظامی می‌رسانند. 

جایزه هشت هزار دلاری برای اثر برگزیده

او گفت: در بخش کاریکاتور چهره نتانیاهو. گالانت و بنگویر را داریم که از سران اسرائیل هستند و به عنوان چهره‌های منحوس داریم  گرسنگی ناشی از جنگ و به کارگیری سلاح‌های شیمیایی نیز موارد دیگر هستند که در رویداد امسال به آنها توجه داریم. 

او درباره جوایز برگزیدگان و مبالغ آن گفت: به اثر ویژه مسابقه امسال هشت هزار دلار اعطا می‌شود. نفرات اول، دوم و سوم نیز علاوه بر دریافت لوح به ترتیب سه‌هزار یورو، دو هزار و هزار یورو دریافت می‌کنند. دو جایزه پانصد یورویی هم داریم. 

جنگ را گریز  و گزیری نیست

در ادامه مسعود نجابتی گفت: عمده اتفاقات این سال‌ها این است که چرا مدام واکنش نشان می‌دهیم اما جنگ است و نه گریزی هست و گزیری.

او افزود: برگزاری سومین دوره برایم جذاب است. توجه و استقبال‌ها نقطه امید است. از همه مهمتر آقای شجاعی در انتخاب اسم جسارت کرده‌اند و این واژه در فضای مجازثی شناسایی نمیشود. 

او گفت: اهدافی وجود دارد و همین که هنرمندان دغدغه‌مند را در دنیا شناسایی می‌کنیم خود اتفاق خوبی است و خروجی محسوب میشود. 

گرافیست‌ها هم به مسابقه می‌آیند

نجابتی بیان کرد: در فضای گرافیک ترسی در هنرمندان جهان برای حضور وجود دارد که طبیعی است. حتی اگر بیست، سی نفر هم برای ما کار بفرستند؛ یعنی ظرفیتی را ایجاد کرده‌ایم. 

نجابتی گفت: برخی آثار می‌توانند به پوستر تبدیل شوند و روی این موضوع کار خواهیم کرد. کارتونیست‌ها هم می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

حوزه هنری قرارگاه هنرمندان آزاده است

در ادامه برنامه سیدامیر ناصر جاوید (قائم مقام حوزه هنری در امور بین الملل) گفت: حوزه هنری از دیرباز قرارگاه هنرمندان آزاده بوده است. سه بزرگوار حاضر در این نشست از پرچمداران حوزه هنری و مبارزه با اسراییل و امریکا و تروریست هستند.

او بیان کرد: پیش‌تر خیلی از حرکات در رابطه با فلسطین و مقامت و حماس پنهان بوده و حال به برکت خون بچه‌های غزه صحبت درباره رژیم صهیوییست و امریکا ساده و راحت‌تر شده است. حال با یک جریان هویدا در دنیا مواجهیم. 

در پایان برخی خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند و مسئولان حاضر در رویداد به آنها پاسخ دادند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز