خبرگزاری کار ایران

در مراسم تکریمِ یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس مطرح شد:

فتح‌الفتوح امام (ره)؛ جوانان و قلب‌های آکنده از مهر خداوند بود

فتح‌الفتوح امام (ره)؛ جوانان و قلب‌های آکنده از مهر خداوند بود
کد خبر : ۱۵۳۴۰۶۷

پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت صبح امروز در موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این مراسم سردار نادر ادیبی (مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس) اظهار کرد: افتخار بزرگی است که قدردان همه مجاهدان راه خدا باشیم و همه کسانی که در این مسیر بعد از دفاع مقدس قدم برداشتند در زمره شهدا هستند. فتح‌الفتوح امام (ره) آن جوانان و آن قلب‌هایی بود که آکنده از مهر خداوند، کشور عزیزشان و اسلام عزیز بودند و آنها اجازه ندادند متجاوزان ذره‌ای از این خاک را به تصرف در آورند. آنها موفق شدند از این حادثه بزرگ یک جهش بزرگ فرهنگی ایجاد کنند. الآن بر ماست که از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل و آنها را به جامعه‌مان معرفی کنیم که همه بدانند پیشکسوتان خالق پیروزی‌های بزرگ بودند و الان اگر ما باید در خرمشهرهای بعدی پیروزی بیافرینیم با تاسی از این بزرگان است.

وی افزود: امروز باید خودمان و جوانان را با روحیه سلحشوری جنگ آماده کنیم. دنیا و همه آزادیخواهان عالم با نگاه به رزمندگان و کشور عزیز ما انشاالله پیروزهای بزرگی خواهند داشت و شرطش این است که در این مسیر مستدام باشیم و با پیروی از رهبر عزیزمان این کار را انجام خواهیم داد. انشاالله با فتح قله‌های بزرگ‌تر به پیروزی‌های بزرگ‌تر نایل خواهیم شد. امام عزیزمان و رهبر و آقای عزیز ما وعده دادند که آیندگان به شهدای ما نگاه می‌کنند و این وعده در حال تحقق است. انشاالله این توفیق نصیب ما شود که ما در پیروزیهای آینده، مستمر باقی بمانیم. امروز همزمان در محضر حضرت آقا مراسمی در حسینیه امام خامنه‌ای برگزار می‌شود و ما هم به صورت مستقیم به فرمایشات ایشان گوش خواهیم داد. قدرشناسی می‌کنیم و سپاسگذار ایشان هستیم تا گام‌های بزرگتری برای کشور خودمان داشته باشیم. امسال یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل و تکریم خواهند شد و در آخر لازم می‌دانم بگویم موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همه جانبه خودش را برای حضور مردم در این مکان آماده کرده است.

در ادامه سردار علیرضا فخاری (استاندار تهران) به عنوان دیگر سخنران مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما ساختاری هدفمند بود تا انسانهای وارسته برای توسعه و ایجاد یک تفکر جدید تربیت کند و با هدف خروج از یک جمود فکری و نظری شکل گرفت. انقلاب اسلامی هدایت و چگونگی برون‌رفت از یک شرایط ایجابی به منظور ایجاد یک راهکار مشخص برای تولید و پرورش ذهن در جهت شکل‌گیری یک نقطه ذهنی برای تحقق تمدن اسلامی بود. دستیابی به یک هدف بسیار بزرگ نیازمند یک فکر بزرگ بود و امام عزیز ما به ما این عزت و شرف را داد تا ما بتوانیم برای آینده تمدن‌ساز جمهوری اسلامی فکر کنیم و در مسیری آن را قرار دهیم که به عنوان یک الگوی انسان‌ساز مورد بهره‌برداری قرار گیرد. ایران اسلامی یک گسل ایجاد شده در بین شرق و غرب بود، شرق و غربی که یک تیغه‌اش لیبرالیسم و یک تیغه‌اش در دست کمونیسم بود و امام در میان این دو جریان جریان سومی را خلق کرد. عزتی که امام به جامعه اسلامی بخشید، توانست آن را در عرصه بین‌المللی شکوفا کند. هدفی که امام (ره) از آن به صراحت یاد می‌کرد انسان‌ساز بود و هست؛ پرورش نسلی که به سمت خدا باشد و هدفش خدا باشد و در جهت تفکر اندیشه اسلام عزیز به منظور تحقق آنچه که انسان کامل و تمدن‌ساز می‌دانیم.

وی افزود: این اهداف بزرگ دشمنان خودش را دارد. آمدن ما توجیه داشت و ماندنمان هم باید توجیه داشته یاشد. ما نمی‌توانیم به اهدافمان بی‌توجه باشیم‌. دورنمای ذهن ما میتوانست الگویی جامع به منظور تحقق اهداف انقلاب اسلامی باشد. وظیفه ما که ماندیم چیست، راه نباید گم شود، مسیر نباید عوض شود، پویایی و زنده ماندن مسیر اگر بتوانیم حفظش کنیم، شرط است. روزگار سخت است، ابهامات و هجمه‌ها زیاد می‌شود اما ما باید مقاومت داشته باشیم. یادمان نرود، آن روزهایی که به منطقه می‌رفتیم آیا برای ماندن می‌رفتیم؟ من کسی را سراغ نداشتم. اگر ماندیم آن کار زینبی کدام است؟ آیا ما خودمان را برای آن ماندن ساختیم؟ آیا از مطامع قدرت و شهوت چشم پوشیدیم؟ می‌خواهم بگویم شما بازماندگان اجرتان از شهدا بیشتر است اگر توانسته باشید این مسیر را اینطور اصلاح‌گونه اجرا کرده باشید. آنها که پاک و خالص بدون چشمداشت رفتند، تک‌تک رفقایمان که رفتند برای این دنیا ماندن نیامده بودند، ما باید چه میکردیم؟ چقدر به وظایفمان عمل کردیم؟ یادآوری آن خاطرات لازم است، باید بدانیم کجا بودیم و چه باید بکنیم. اگر دنیای متوحش از کشتن کودکان و زنان لذت می‌برد وظیفه ما چیست؟ اگر امروز دست بلند و به ظاهر مخملی دشمن در همه امور زندگی ما سیطره دارد، وظیفه ما چیست؟ امروز در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب چه وظیفه‌ای داریم؟ دفاع از انقلاب امروز یقینا سخت‌تر از گذشته است. فرصت‌ها می‌گذرد و تهدیدها به طور متکثر بر ما بارش دارند. لزوم درک صحیح، فهم درست از موضوعات، صبر و متانت، از خودگذشتگی و عبور از موانع و مقاومت برای رسیدن به آنچه از گذشته داشتیم و احیای آن وجود دارد. ما با آرمان‌های شهدا پیوند خوردیم، چه بخواهیم چه نخواهیم. ما وارث عزیزانی هستیم که امروز سینه خود را در مقابل دشمنان سپر کرده‌اند تا از آداب و قیود ما دفاع کنند. امروز فرصتی است برای ما تا نگذاریم یاد شهدا فقط در مراسم تجلیل گونه تکرار شود بلکه باید راه و هدف شهدا با تدبر و تدبیر لازم نصیب همه ما شود.

در ادامه مراسم از ۱۸ پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت تقدیر شد.

پس از برگزاری مراسم تقدیر، ارتباط تصویری با حسینیه امام خمینی (ره) و آیین تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در محضر مقام معظم رهبری برقرار شد و حاضران به تماشای این مراسم نشستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز