خبرگزاری کار ایران

محمود حکیمی به خانه ابدی رفت

محمود حکیمی به خانه ابدی رفت
کد خبر : ۱۵۳۲۶۵۹

مراسم گرامیداشت و تشییع محمود حکیمی (نویسنده) صبح امروز با حضور وزیر ارشاد و دیگر مسئولان در پهنه رودکی برگزار شد. او در پایان به قطعه نام‌واران بهشت زهرا انتقال داده شد.

به گزارش ایلنا، محمود حکیمی نویسنده صبح امروز یکشنبه یکم مهرماه در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت تهران تشییع و تا خانه ابدی بدرقه شد.

سیدعباس صالحی وزیر ارشاد، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران کتاب، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مجدالدین معلمی مدیر بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی، محمد اللهیاری فومنی مدیر عامل بنیاد رودکی، نیکنام حسینی‌پور، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر، مصطفی رحماندوست نویسنده کودک و نوجوان، محمد میرکیانی، محسن مومنی شریف، محمدرضا سرشار، سیدعلی کاشفی خوانساری، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مجلس و جمعی دیگر از اهالی فرهنگ و ادب  در این رویداد، حضور داشتند. اجرای این برنامه را  مهدی کاموس نویسنده و داستان‌نویس به عهده داشت.

سیدعباس صالحی در این مراسم به بیان سخنانی پرداخت. او گفت: ادبیات محمود حکیمی در دوره‌ای که ادبیات چپ یا فضای سنت‌گرایانه حاکم بود، دریچه‌ای بود که می‌شد آن را چشید و چشم‌اندازی دیگر داشت. او برای ما خاطره ناب دوره جوانی است.

او تاکید کرد: زنده‌یاد حکیمی یک استاد واقعی بود. 

در ادامه پیکر زنده‌یاد محمود حکیمی به قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرای تهران انتقال داده شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز