خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه پایانی صفر؛

۵۰ تیم واکنش سریع، ۲ بیمارستان صحرایی، ۲ بالگرد در خدمت زائران پیاده امام رضا(ع)

۵۰ تیم واکنش سریع، ۲ بیمارستان صحرایی، ۲ بالگرد در خدمت زائران پیاده امام رضا(ع)
کد خبر : ۱۵۲۳۵۵۰

بیمه یکی از الزامات ثبت‌نام زائران پیاده بوده

حسین رضائی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) درباره خدمات ارائه شده در واپسین روزهای ماه صفر توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین رضائی (سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده) طی توضیحاتی گفت: پذیرش کلیه زایرین پیاده در بیمارستان‌های دانشگاهی، مراکز درمانی خیریه بصورت رایگان خواهد بود.

وی گفت: بنا به اعلام واحد بهداشت درمان جمعیت و بر اساس تصمیمات کمیته سلامت ستاد خدمات سفر استانی و دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، پذیرش این بیماران با معرفی نامه بصورت رایگان انجام خواهد شد. و این خدمات در سه سطح ارائه میشود. 

رضائی افزود: خدمات درمانی برای زایرین پیاده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، تربت‌جام، تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، گناباد، و هلال احمر، بیمارستان رضوی، بسیج جامعه پزشکی، بسیج جامعه پرستاری، درمانگاه‌ها خیریه، پزشکان سایر استانها وگروه‌های جهادی درمانی انجام می‌شود.

سخنگو جمعیت خدمتگزار زایرین پیاده گفت: توسط واحد درمان جمعیت، توصیه‌های پزشکی لازم به مدیران کاروان ابلاغ و از آنان خواسته شده که از همراه آوردن زایرین صعب الاعلاج خودداری و به زائرانی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند، توصیه شود نیازهای دارویی خود را همراه داشته باشند و یا داروهای otc خود را تهیه نموده و مراقبت نمایند زایرین از پرخوری و  درهم‌خوری خودداری نمایند. 

رضائی افزود: همچنین مدیران ایستگاه‌های صلواتی را به داشتن کارت بهداشتی برای خدمتگزاران، تهیه و تعبیه مایع شستشو، جمع‌آوری و مدیریت زباله در ایستگاه و استفاده از مواد ضد عفونی و نمک بسته‌بندی وعدم کشتار دام ملزم نموده است. 

وی گفت: بنا به تصمیم کمیسیون بهداشت ستاد خدمات سفر استان،   ۵۰ تیم واکنش سریع، ۲بیمارستان صحرائی، ۲بالگرد و ۳۶ آمبولانس و موتور لانس و ۱۰ تیم ماساژ ترابی، پوشش خدمات درمانی در مسیر جاده‌های منتهی به مشهد را عهده دار است. 

رضائی در پایان اذعان داشت: بیمه زائر از دیگر الزامات ثبت‌نام زائران پیاده بوده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز