خبرگزاری کار ایران

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی در آیین بزرگداشت ثبت جهانی بازار تبریز:

ثبت جهانی، دستاوردهای حفاظتی و مرمتی بازار تبریز را افزایش داد

ثبت جهانی، دستاوردهای حفاظتی و مرمتی بازار تبریز را افزایش داد
کد خبر : ۱۵۱۷۶۷۱

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی در مراسم بزرگداشت چهاردهمین سال ثبت جهانی بازار بزرگ تبریز ضمن اشاره به اهمیت بازار تاریخی تبریز از منظر تعاملات فرهنگی و اجتماعی در گذر زمان، ثبت جهانی این مجموعه تاریخی را یکی از دلایل مهم افزایش دستاورهای حفاظتی و مرمتی عنوان کرد.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، وحید نواداد روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳ طی سخنانی خود در مراسم بزرگداشت چهاردمین سال ثبت جهانی بازار بزرگ تبریز  گفت: در طول ۱۴ سال پس از ثبت جهانی بازار تبریز، گام‌های مهمی در راستای حفاظت و ارتقاء این مجموعه ارزشمند برداشته شده است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این دوره، بهبود قابل‌توجه در امر حفاظتی و مرمتی بخش‌های مختلف  بازار است که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و اهتمام کم‌نظیر شهرداری منطقه ۸ در مسیر احیای ازش‌های تاریخی، وضعیت حفاظت از بازار بزرگ تبریز بهتر از پیش اجرایی شود.

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در طول تاریخ پایگاه مردمی بازار تبریز مسبب اصلی حفاظت و احیای آن طی بلایای طبیعی بود که این مسئله به خودی خود از اهمیت این مجموعه کهن در منظر خود بازاریان و مردم تبریز حکایت دارد.

او افزود: در میان پروژه‌های مشارکتی، بازار تبریز نمونه‌ای موفق از بالاترین میزان مشارکت در سطح کشور را به نمایش گذاشته است. این بازار با توجه به حساسیت‌های فرهنگی و تاریخی خود، توانسته است در زمینه مشارکت مردمی و حفاظت از ارزش‌های میراثی به یک الگوی برجسته در سطح کشور مبدل شود. 

نواداد ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری منطقه ۸ تبریز بیان کرد: شهرداری منطقه ۸ تبریز با نگرش مثبتی که نسبت به حفاظت از این میراث تاریخی- فرهنگی داشته، به استمرار اقدامات حفاظتی، مرمتی و ساماندهی بخش‌ها در این مجموعه کمک کرده است. امید است که این نگرش‌ها تداوم پیدا کرده و همکاری‌های نهادهای مختلف برای حفاظت از بازار تاریخی تبریز ادامه یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز