خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی:

استان اردبیل می‌تواند پایانه صادراتی صنایع‌دستی کشور باشد

استان اردبیل می‌تواند پایانه صادراتی صنایع‌دستی کشور باشد
کد خبر : ۱۵۱۳۹۱۶

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: صنایع دستی از نظر ارزش افزوده، بی‌نظیر و کارآفرین است و استان مرزی اردبیل می‌تواند پایانه صادراتی در حوزه صنایع دستی کشور باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، مریم جلالی عصر روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اردبیل گفت: ما ایرانی‌ها خانواده‌ای بزرگ هستیم و نام بزرگ ما به واسطه هنرهای دستی و سنتی در تاریخ ثبت شده است که امروز گردهمایی اهالی این هنر را در اردبیل شاهد هستیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه صنایع‌دستی و رویداد روستا آباد، افزود: روستاهای ایران، مولد هستند و همه در تولید عشق، عاطفه، اخلاق، همگرایی و قانون نقش آفرینی و با هدف رواج کارآفرینی، ثروت تولید می‌کنند.

او هنر ایرانی را هنری معیشت آفرین و کارگشا دانست و تاکید کرد: هر خانه ایرانی قابلیت تبدیل به کارگاه صنایع دستی را دارد و خوشبختانه هر چه در طبیعت وجود دارد، از برگ خرما تا ورق طلا به مدد ذوق و استعداد ایرانیان به هنر تبدیل شده است.

جلالی خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی یکی از حلقه‌های آموزش، مارکتینگ، برندینگ و بازاریابی تولیدات دستی محسوب می‌شوند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: صنایع دستی از نظر ارزش افزوده، بی‌نظیر و کارآفرین است و استان مرزی اردبیل می‌تواند پایانه صادراتی صنایع‌دستی کشور باشد و چهاردهمین نمایشگاه صنایع‌دستی اردبیل در واقع مینیاتوری از قابلیت هنری بزرگ و گسترده ایرانیان در سراسر کشور است.

او اضافه کرد: امیدواریم با همت فعالان این عرصه و همراهی مدیران مربوطه، صنایع‌دستی به ادبیات توسعه وصل و زمینه های مناسب و پایداری برای اشتغال و درآمدزایی به هنرمندان و صنعتگران این رشته‌های اصیل و مردمی ایجاد شود.

نیاز مجدد انسان معاصر به صنایع‌دستی

«سیدحامد عاملی» استاندار اردبیل نیز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اردبیل گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی اردبیل و مشاهده این تنوع و استقبال گسترده از سراسر ایران نشان دهنده ظرفیت بی‌نظیر کشورمان است که در اردبیل گرد هم آمده‌اند.

استاندار اردبیل افزود: صنایع‌دستی یک میراث فرهنگی، هنری و اقتصادی بسیار ارزشمند است که انسان در طول تاریخ برای پاسخ به نیازهای خود به سراغ آن رفته و امروز نیز ما باید پاسخ بسیاری از نیازهای خود را در این هنر پیدا کنیم.

او تاکید کرد: قرار گرفتن آثار هنری و صنعتگران این حوزه در کنار هم می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی را رقم بزند و وظیفه ما حمایت از چنین رویدادهایی است تا بتوانیم شاهد رونق و توسعه صنایع‌دستی باشیم.

عاملی با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه صنایع‌دستی و رویداد روستا آباد، ادامه داد: امروز هنرمندان و تولیدکنندگانی از ۳۱ استان، محصولات صنایع‌دستی و تولیدات روستایی را در اردبیل در معرض نمایش و عرضه گذاشته‌اند و این نمایشگاه آماده حضور علاقمندان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز