خبرگزاری کار ایران

کتاب «از آفرینش تا یزدگرد» منتشر شد

کتاب «از آفرینش تا یزدگرد» منتشر شد
کد خبر : ۱۴۴۰۵۹۱

کتاب «از آفرینش تا یزدگرد» (تاریخ ایرانیان به روایت شاهنامه) مروری بر تاریخ پیدایش بشر تا فروپاشی ساسانیان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «از آفرینش تا یزدگرد» (تاریخ ایرانیان به روایت شاهنامه) نوشته سیروس کریمی بختیاری به همت نشر هیرمبا با قیمت ۵۰۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار شد. 

مجموعه «از آفرینش تا یزدگرد» در واقع مروری است بر تاریخی که از پیدایش بشر «ابوالبشر» شروع شده و تا فروپاشی فرمانروایی ساسانی ادامه می‌یابد. در طول این فاصله ابتدا از روایات شاهنامه و نظریات پژوهشگران و نویسندگان صاحب نظر در تاریخ ادبیات ایران (که اسامی آن‌ها در بخش فهرست منابع آمده است) استفاده و سعی شده بیشتر مسائل تاریخی در آثار این نویسندگان را بدون دستمزد در اصل نوشتار در لابلای آن گنجانده شود تا بدین شکل، نویسنده استناد داده باشد. 

نویسنده در این باره آورده: هر چند نوشته‌های مورد نظر به طور کوتاه گردآوری و نوشته شده باشند ولی در زیرنویس خواننده را به مطالعه اصل منبع دعوت کرده‌ام که برای سیراب شدن از این چشمه جوشان و شناخت کامل‌تر از فرهنگ و تاریخ نیاکان خود به آن منابع مراجعه نماید. به امید روزی که همه جوانان ایرانی گذشته کشور و میراث نیاکان خود را بسان مشخصات فردی‌شان بدانند و در پویایی و پرباری هر چه بیشتر آن بکوشند. 

کتاب دارای نُه باب یا بخش است؛ باب نخست: فردوسی و شاهنامه؛ باب دوم: دوره پیشدادیان؛ باب سوم: دوره کیانیان؛ باب چهارم: درآمیختگی کیانیان و هخامنشیان؛ باب پنجم: دودمان ماد؛ باب ششم: دودمان هخامنشیان؛ باب هفتم: اسکندر مقدونی، سلوکیان و اشکانیان؛ باب هشتم: دودمان ساسانیان؛ باب نهم: فرهنگ ایران باستان. 

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز