خبرگزاری کار ایران

کتاب «فضاهای تجاری در فرایند توسعه» منتشر شد

کتاب «فضاهای تجاری در فرایند توسعه» منتشر شد
کد خبر : ۱۴۳۷۸۰۹

کتاب «فضاهای تجاری در فرایند توسعه» با تاکید بر بررسی چگونگی شکل گیری مگامال‌ها و تجربه خرید از آن‌ها و تاثیری که در جامعه دارد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «فضاهای تجاری در فرایند توسعه» بررسی تطبیقی تجربه خرید مشتریان از مگامال‌ها و مغازه‌های محلی تالیف ناصر پوررضا کریم سرا به همت نشر اندیشکده صنایع نرم با همکاری اندیشکده روابط بین‌الملل در هزار نسخه و با قیمت ۲۲۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار شده است. 

امروزه با توسعه شهری، فضاهای تجاری جدیدی سر برآورده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مجتمع‌های تجاری و مگامال‌ها اشاره کرد. گسترش این مجموعه‌ها را می‌توان در امتداد نظریه‌های دیوید هاروی در زمینه کسب و کار سالاری شهری تبیین کرد. بر اساس این دیدگاه، کاسب کارسالاری شهری بر اقتصاد کلان تاثیر می‌گذارد که نخستین تاثیر آن گشوده شدن آغوش شهرهای توسعه یافته بر تغییرات دامنه‌دار است. به اعتقاد هاروی این تغییرات در حقیقت شامل تکثیر سریالی پارک فناوری، مراکز فرهنگی تفریحی، اعیان سازی، مراکز تجارت جهانی، مراکز غول پیکر یا همان پست مدرن است. 

حاصل این بررسی‌ها در این کتاب کنار هم قرار گرفته است و نویسنده کوشیده است پیامدهای مختلف اجتماعی مگامال‌ها و مجتمع‌های تجاری را بررسی کند. گفتنی است تحقیق پیش رو از معدود تحقیق‌ها در زمینه پیامدهای اجتماعی مگامال‌هاست که درباره تاثیر این مراکز بر سرمایه اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی سخن می‌گوید و قطعا ضرورت تکمیل و اصلاح این تحقیق احساس می‌شود. 

این کتاب دربردارنده شش فصل است که از «کلیات» آغاز و بعد از ذکر «تاریخچه مجمتع‌های تجاری و مگامال‌ها»، «بازشناسی مفهومی و نظری پیامدهای مگامال‌ها و مجتمع‌های تجاری» به «روش شناسی»، «یافته‌های پژوهش» و «نتیجه‌گیری» ختم می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز