خبرگزاری کار ایران

خریداری کتاب‌های برگزیده جشنواره "سلام"/ تاسیس دبیرخانه ادبیات دینی کودک و نوجوان 

خریداری کتاب‌های برگزیده جشنواره "سلام"/ تاسیس دبیرخانه ادبیات دینی کودک و نوجوان 
کد خبر : ۱۴۳۳۹۷۸

در نشست خبری اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی کتاب "سلام" بر خریداری کتاب‌های برگزیده جشنواره و تاسیس دبیرخانه ادبیات دینی کودک و نوجوان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی کتاب "سلام" با حضور دبیر جشنواره و رییس مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

روح الله رفیعی (رییس مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی) با اشاره به احیای کارهای خوب این مجموعه گفت: بعد از ۱۳ سال جشنواره کتاب سلام دوره جدید خود را برگزار کرد و فردا اختتامیه آن را خواهیم داشت و دبیرخانه دائمی آن راه‌اندازی خواهد شد تا ادبیات دینی کودک و نوجوان تقویت شود و به گستره سبک زندگی بپردازد.

علی باباجانی (دبیر جشنواره کتاب سلام) نیز با ارائه تاریخچه برگزاری این جشنواره گفت: معرفی ۲۰۰ نویسنده حاصل فعالیت دوره‌های گذشته جشنواره سلام است. در این دوره نشان "سلام" را خواهیم داشت. روال کار بررسی کتاب‌های سال گذشته بود و ۶ هزار کتاب چاپ اولی کودک و نوجوان داشتیم که ۳ هزار کتاب ریزش کرد و در نهایت ۲۰ کتاب به بخش داوری رسید. بعد از ۷ ماه تلاش برگزیدگان معرفی خواهند شد‌. 

او ادامه داد: دبیرخانه دینی ادبیات کودک و نوجوان را نیز افتتاح خواهیم کرد. قم قطب ادبیات دینی کودک است و سلسله نشست‌های این حوزه را در قم، تهران و مشهد برگزار کردیم.

باباجانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص حمایتهایی که از برگزیدگان جشنواره سلام صورت خواهد گرفت، گفت: کتابهایی که انتخاب می‌شوند تشویقی برای نویسنده و ناشر خواهد بود و کتاب‌های برگزیده توسط انتشارات به‌نشر خریداری خواهد شد تا در مجموعه‌های مختلف ارائه شود. ضمن آنکه معرفی این کتابها به نوعی ویژگی‌های کتاب در حوزه ادبیات دینی کودک و نوجوان را به نویسندگان و ناشران معرفی می‌کند. 

او خاطرنشان کرد: بسیاری از نویسندگان وقتی به دنبال کتاب‌های دینی هستند به قم مراجعه می‌کنند و اینکه دبیرخانه  ادبیات دینی در قم تاسیس شود اتفاقات خوبی را در پیش خواهد داشت. گستره نشست‌های ما در استان‌های محتلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز