خبرگزاری کار ایران

مراسم تشییع پیکر توران مهرزاد برگزار شد

مراسم تشییع پیکر توران مهرزاد برگزار شد
کد خبر : ۱۴۳۰۵۰۶

مراسم تشییع پیکر زنده یاد توران مهرزاد هنرمند تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون در محل رادیو نمایش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تشییع پیکر زنده یاد توران مهرزاد صبح امروز شنبه دوم دی ماه از محل رادیو نمایش واقع در ارگ با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید حمید یزدانی (صداپیشه رادیو) که اجرای این مراسم را بر عهده داشت با اشاره به اینکه توران مهرزاد از هنرمندان دوران طلایی تئاتر است،‌ گفت: توران مهرزاد بانویی زاده مهر و مهربانی بود، از دوستداران و اهالی رادیو که برای خداحافظی با بانوی مهر آمدند سپاسگزارم. چندی پیش توران مهرزاد به منظور درگذشت ایران مهرزاد خواهرش متنی را نوشته بود که وصیت او بود.

سپس این متن توسط این گوینده قرائت شد.

یزدانی در پایان گفت: توران مهرزاد سال‌ها فقط شنید، در تنهایی و در خانه. با این امید که جمع شدن دورهمی بعدی ما در شادی‌ها باشد بانوی مهر توصیه داشت همه آنچه که برای سوگواری و ترحیم می‌بایست انجام شود به مصرف خیریه برسد.

در ادامه مراسم پیام تسلیت معاون صدا که در مراسم حضور نداشت، قرائت شد.

در ادامه پیام صوتی کامران خاشع (فرزند توران مهرزاد) که خارج از کشور زندگی می‌کند و به دلیل کسالت نتوانسته بود در این مراسم حاضر باشد، پخش شد که وی در این پیام صوتی از همه بابت حضور و برگزاری این مراسم تشکر کرد.

سپس محسن سوهانی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش در سخنانی عنوان کرد: من در رسانه‌های مختلفی فعالیت داشته‌ام اما آنچه رادیو را متمایز می‌کند خانواده بودن اهالی رادیو و محبتی است که در میان اهالی آن موج می‌زند. من جلوه‌ای از این رفتار را در خانم شهین دخت نجف‌زاده دیدم که با مهر همچون دختر خانم مهرزاد در کنار ایشان بودند.

وی اضافه کرد: این را اول به خودم و بعد به تصمیم‌گیرندگان می‌گویم که اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند و اگر سازمان رسانه ملی بخواهد تحولی داشته باشد حتما به واسطه قدر دیدن هنرمندان در زمان حیات‌شان است. ارگ تاریخی رادیو یکی از زمینه های فرهنگ ساز در همه شئون فرهنگی کشور است و خوشحالم خادم این مکان هستم.

مهین فردنوا (گوینده، بازیگر و کارگردان رادیو) نیز در سخنانی اظهار کرد: توران مهرزاد به معنای واقعی کلمه مادر همه ما بود، سخاوت و بخشندگی او هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

فریدون اسماعیلی (بازیگر رادیو و تلویزیون) گفت: زمانی می‌گفتند فریدون اسماعیلی وقتی مقابل میکروفن می‌نشیند کسی را نمی‌شناسد، قرا و حراف و دریده صحبت می‌کند ولی حالا نمی‌توانم چیزی بگویم. در مکتب این عزیزان رشد کردم و هر چه داشتم در حد لیاقتی که داشتم توانستم عرضه کنم و دینم را ادا کردم.

کامران ملکی نیز در ادامه مراسم گفت: من زاده رادیو هستم و پدر من از اولین‌های رادیو بود که اینجا را به راه انداختند. او که پدر عروس خانم مهرزاد است، همیشه می‌گفت رادیو خانه همه ماست. کامران خاشع گفت رادیو خانواده اول توران مهرزاد بود اما باید گفت رادیو و اهالی آن خانواده اول مهرزاد بودند.

شهین‌دخت نجف زاده نیز در پایان از همه مدیران و هنرمندان حاضر در مراسم تشکر کرد.

بیوک میرزایی، فریبرز گلبن، علی همت مومیوند، اصغر همت، جواد پیشگر، کامران ملکی، محسن سوهانی- مدیر رادیو نمایش، قربان نجفی، صفا آقاجانی، مجید حمزه(کارگردان نمایش‌های رادیویی)، مهین فردنوا، شهین نجف‌زاده، نازنین مهیمنی، علی زرینی، علی تاجمیر، نرگس موسی‌پور، محمدرضاعلی‌ و دیگر اهالی رادیو در این مراسم حاضر بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز