خبرگزاری کار ایران

کتاب «شناخت شعر برای موسیقی» منتشر شد

کتاب «شناخت شعر برای موسیقی» منتشر شد
کد خبر : ۱۴۱۵۵۴۷

کتاب «شناخت شعر برای موسیقی» با تاکید برآنکه آشنایی با عروض و اوزان شعری به آهنگساز در تلفیق صحیح شعر و موسیقی کمک می‌کند، به آموزش این مهم پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «شناخت شعر برای موسیقی» از جمله کتاب‌هایی است که به همت انتشارات ابریشمی به قلم میترا نورخواه گردآوری و ویرایش شده و در تیراژ ۲۰۰ نسخه روانه بازار کتاب شده است. 

برای ساخت یک آهنگ، نیاز به علوم گسترده‌ای است که یکی از آن‌ها شعر است. 

شعر و موسیقی دو جزو جذایی ناپذیر از یکدیگر هستند. آهنگساز باید به صورت تخصصی از شعر شناخت کاملی داشته باشد. آشنایی با عروض و اوزان شعری به آهنگساز در تلفیق صحیح شعر و موسیقی کمک می‌کند. هم در ساخت موسیقی برای شعر و هم در ساخت شعر برای موسیقی این شناخت لازم است در این کتاب به طور کامل این مهم انجام می‌گیرد. در کتاب علوم پایه برای آهنگسازی، سایر علوم به تفصیل آموزش داده شده است. 

در پشت جلد کتاب می‌خوانید: 

میترا نور خواه در سال ۱۳۵۹ در تهران و در خانواده‌ای هنرمند دیده به جهان گشود پدر بزرگ ایشان استاد علی اکبر خان سرخوش استاد چیره دست سازنده و نوازنده سنتور و برادرشان استاد ابراهیم خان سرخوش از اساتید صاحب سبک نوازندگی تار و آهنگساز بنام و از بنیانگذاران موسیقی در رادیو بودند که خود از نوادگان سلیمان خان سنتورنواز و فرزند کریم خان سازنده چیره دست سنتور و تار می‌باشند. میترا نور خواه از کودکی زیر نظر مادر خود استاد فهیمه سرخوش با موسیقی آشنا گشت و در یازده سالگی وارد هنرستان موسیقی شد. پس از هفت سال تحصیلات آکادمیک با نمرات ممتاز از هنرستان موسیقی فارغ التحصیل گشته و بلافاصله وارد دانشکده موسیقی شده و در بیست و دو سالگی فارغ التحصیل شد. از اساتید بنام ایشان می‌توان از مرحوم استاد فریدون ناصری مرحوم استاد مصطفی کمال پورتراب، استاد فرهاد فخرالدینی، استاد دکتر حسن ریاحی، استاد دکتر امیر اشرف آریان‌پور، استاد محسن الهامیان، استاد شاهین فرهت، استاد احمد پژمان، استاد حسین علیزاده، استاد کامبیز روشن روان، استاد شریف لطفی استاد سعید شریفیان و دیگر اساتید بزرگوار نام برد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه و پذیرش در کارشناسی ارشد آهنگسازی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و بعد از گذراندن دوره‌های تکمیلی آهنگسازی به وطن خود باز گشت و سال‌هاست که در زمینه نوازندگی، آهنگسازی و تدریس موسیقی فعالیت دارد. 

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز