خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

جذب مخاطب به هر قیمت اتفاق خوبی نیست

جذب مخاطب به هر قیمت اتفاق خوبی نیست
کد خبر : ۱۳۵۹۴۷۳

حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم رفسنجان و انار بر استفاده صحیح از ظرفیت بالای شبکه نمایش خانگی و هدف‌گذاری‌ صحیح در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد پیرامون شبکه نمایش خانگی نباید تنها به ایجاد جذابیت در آثار سینمایی و تلویزیونی توجه کنیم، بیان کرد: نباید هدف‌گذاری این باشد که چه کنیم جذابیت‌هایی ایجاد شود که مردم از دیدن شبکه‌های معاند و ماهواره به سمت شبکه‌های داخلی رجوع کنند. جذب مخاطب به هر قیمتی اتفاق خوبی نیست. استفاده از مشروبات الکلی، مواد روان‌گردان یا شوخی‌های مغایر با ارزش‌های خانوادگی و ... در فیلم‌ها از مواردی است که نباید برای کشاندن مخاطب به سمت تولیدات داخلی در سریال‌ها و یا فیلم‌ها به کار گرفته شود.

این نماینده مجلس افزود: هدف‌گذاری پیرامون تولید محصولات فرهنگی در شبکه خانگی باید با شرایط فرهنگی کشور و الزامات جامعه سازگار باشد. اتفاقی که می‌توان آن را به عنوان فرصتی دید که در حوزه فرهنگ لازم است به آن پرداخته شود و می‎‌توان از آن در مسیر جلب مخاطب بر اساس شرایط فرهنگی بهره‌مند شد.

جلالی با بیان اینکه خلق آثار هنری در شبکه نمایش خانگی می‌تواند به فرصتی برای بهره‌مندی از جذب حداکثری مخاطب منجر شود؛ اظهار داشت: این اتفاق باید بر اساس ذائقه اسلامی- ایرانی و مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی جامعه استوار باشد و هنرمندانی که در این مسیر هستند با حمایت بیشتر می‌توانند در تولید آثار مطلوب سهم بسزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث نمایش خانگی شایسته است آگاهی‌بخشی و سیاست‌گذاری مبتنی بر حفظ آداب و رسوم صحیح و فرهنگ اصیل ایرانی جایگزین استفاده از موضوعات سطحی که فقط ایجاد سرگرمی می‌کنند، شود و جذب مخاطب برای آثار فرهنگی طبق ضوابط و اصول صحیح صورت بگیرد.

این عضو نماینده مجلس اذعان کرد: در این صورت است که می‌توانیم با اختصاص بودجه از آثار تولید شده در این بخش از ساز و کار فرهنگی و هنری کشورمان حمایت کنیم. وقتی بستر مناسبی برای تولید آثار منطبق با ارزش‌های فرهنگی جامعه وجود دارد لازم است تا از سیاست‌گذاران، هنرمندان و ... حمایت شود و مجوزهای لازم برای ساخت و پخش این دسته از تولیدات فرهنگی بدون قرار گرفتن در پیچ و خم اداری صادر شود.

جلالی در پایان یادآور شد: اگر هدف‌گذاری صحیحی بر تولید آثار مرتبط باشد، شبکه نمایش خانگی به عنوان یک تنظیم‌گر و مُبلغ درست مطرح می‌شود و این‌گونه فضایی ایجاد می‌شود که ظرفیت تولید آثار اثرگذار در راستای حفظ ارزش‌ها، تربیت سالم فرزندان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت استحکام خانواده را دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز