خبرگزاری کار ایران

داور دومین جشنواره رادیویی پژواک:

برگزاری جشنواره‌های رادیویی سطح برنامه‌سازی را ارتقا می‌بخشد

برگزاری جشنواره‌های رادیویی سطح برنامه‌سازی را ارتقا می‌بخشد
کد خبر : ۱۳۵۳۴۳۱

نوشین رهگذر معتقد است: نفس برگزاری جشنواره‌های رادیویی کاری جذاب و رقابت زاست و می‌تواند بر ارتقا سطح برنامه‌سازی موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوشین رهگذر از رادیو گفتگو و داور دومین جشنواره رادیویی پژواک که در بخش جهاد تبیین و هدایت فرهنگی با اشاره به ویژگی‌های یک مستند شنیدنی و خوب گفت: سوژه بکر و یونیک، زبان گویا و بدون لکنت و ساختار جذاب و شنیدنی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مستند جذاب است.

وی درباره اینکه چه انتظاراتی از مستندسازان دارید؟ گفت: انتظار از یک مستندساز رادیویی این است که فراموش نکند؛ برنامه‌ای که تولید می‌کند، در نبود تصویر و صرفا با اتکا به صدا تولید و پخش می‌شود، پس انتخاب سوژه جذاب و یونیک، حرفه‌ای بودن، استنادات قوی، احترام به رضایت و سواد مخاطب و تاثیرگذاری در جامعه هدفش را مورد عنایت ویژه قرار دهد چراکه بازار کالای ضعیف و بی‌کیفیت قطعا کساد خواهد بود.

رهگذر در ادامه با بیان پیشنهاداتی به برگزارکنندگان این دوره از جشنواره افزود: جشنواره رسالتش حمایتی است و روند رو به رشد جشنواره‌ها، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مستمر آموزشی و دانش افزایی و مخاطب شناسی، شناسایی منابع انسانی کارآزموده و با تجربه علاقه‌مند به این حوزه و قالب برنامه سازی، موجب پیشرفت و نخبگانی شدن این رسانه می‌شود. لزوم استقرار تیم پژوهشی متمرکز در شبکه‌ها با توجه به اهداف و ماموریت‌های همسو با شبکه، لزوم تیم ارزیابی متمرکز، تامین منابع مالی مکفی و ایجاد رقابت سالم و با نشاط بین برنامه‌سازان و هرچه سطح جشنواره‌ها کیفی‌تر و فراگیر‌تر شود، قطعا موجب تقویت رادیو خواهد بود.

داور دومین جشنواره رادیویی پژواک که در بخش جهاد تبیین و هدایت فرهنگی داوری آثار را برعهده داشت، با بیان ویژگی‌های یک داور منصف بویژه در اینگونه جشنواره‌ها گفت: قضاوت درباره آثار هنری، از جمله مستند رادیویی نیاز به تجربه، احاطه و اشراف کامل بر موضوع جشنواره و سیاست‌های برگزارکننده دارد. همچنین اصرار بر قضاوت عادلانه، منصفانه و به دور از نگاه‌های فردی و جانبدارانه از دیگر ویژگی‌های یک داور منصف است.

وی با تاکید بر اینکه نفس برگزاری جشنواره‌ها کاری جذاب و رقابت زاست، گفت: اصولا نفس برگزاری جشنواره‌های رادیویی کاری جذاب و رقابت زاست و می‌تواند بر ارتقا سطح برنامه‌سازی موثر باشد. ایجاد انگیزه و نشاط بین رقبا ایجاد می‌کند. اما ذکر این نکته ضروری است که نقد و ارزیابی صادقانه و منصفانه یک اثر می‌تواند موجب قوام تولیدات در مجموعه رسانه بویژه رادیو شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز