خبرگزاری کار ایران

«مومیایی شبیه عشق من است» منتشر شد

«مومیایی شبیه عشق من است» منتشر شد
کد خبر : ۱۳۳۳۹۲۷

مجموعه داستان کوتاه «مومیایی شبیه عشق من است» تازه‌ترین کتاب‌ نویسنده دهه هشتادی به چاپ رسید.

به گزارش ایلنا، حسین بازپور، نویسنده و شاعر دهه‌ هشتادی کتاب‌ خود را تحت عنوان «مومیایی شبیه عشق من است» به چاپ رساند. 

این مجموعه داستان کوتاه، شامل هفت داستان کوتاه در هفتاد صفحه و با تیراژ ۵۰۰ نسخه و با کاغذ بالک و قیمت ۳۵ هزار تومان؛ توسط انتشارات تیماج منتشر شده‌است. 

فقط کمی دورتر، صبح جمعه، چرخ و فلک و کلاس دوم دبستان اسامی برخی‌از داستان‌های این کتاب است. 

کتاب «مومیایی شبیه عشق من است» در شهرهای اردبیل، مشهد، کرج و اهواز با راوی‌های اول شخص، سوم شخص محدود و دانای کل برای جوانان روایت شده‌است. 

حسین بازپور درباره این کتاب گفت: به‌صورت ویژه‌ای شخصیت‌ها را خلق کردم و در تلاش بودم از تیپ‌های مختلفی برای ایجاد شخصیت‌ها استفاده کنم، شخصیت‌هایی پویایی خلق کردم. شخصیت‌هایی با روحیات مختلف، که نسل جوان بتواند با سایر آدم‌ها آشنا شود. 

این شاعر جوان ادامه داد: پیوند و اتصال شاعرانگی در داستان، و پیوند شعر به داستان، از نکات مهمی است که همیشه در داستان‌هایم استفاده می‌کنم، در این کتاب نیز، از شاعرانگی و حس‌آمیزی و اشعار متناسب با خط داستانی بهره بردم. 

نویسنده «کتاب مومیایی شبیه عشق من است» گفت: ایجاد کشمش و درگیری‌های ذهنی و درگیرهای لفظی را در داستان‌ها ایجاد کردم و توانستم دیالوگ‌های خوبی را بنویسم که برای مخاطب نسل جوان ایجاد جذابیت کرده باشم. 

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: مشکلات ادبیات، قابل حل هستند و مسئولین باید شرایطی را فراهم کنند که نویسندگان جوان ما، که بسیار توانمند هستند بتوانند در عرصه‌های بین‌المللی حضور فعالی داشته باشند و آثار هنرمندان ایرانی به سایر زبان‌های جهان ترجمه شود. 

نویسنده دهه‌ هشتادی تصریح کرد: کم توجهی به نویسندگان نسل جوان و اهل قلم دهه‌هفتادی و دهه‌هشتادی یک آفت جدی در ادبیات است، ما با بهره‌گیری از قلم این نسل، می‌توانیم مخاطب بیشتری و نسل جوان را با ادبیات آشتی بدهیم و سبب رونق هرچه بیشتر ادبیات در کشور شویم. 

این شاعر جوان در پایان یادآور شد: مجموعه شعر نوجوانی تحت عنوان «قطارهای بی‌قلب» را که به موضوعات اجتماعی می‌پردازد، در سال آینده منتشر می‌کنم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز