راستی آزمایی در آشفتهبازار محتوای مجازی

به گزارش ایلنا، امروزه روند رو به رشد رسانههای خبری در فضای مجازی باعث شده است که هر فردی بتواند تولیدکننده خبر و محتوا باشد. به همین دلیل ما در فضای مجازی با سیل اخبار و تحلیلها روبرو هستیم که تشخیص درست و غلط بودنشان هم بهراحتی امکانپذیر نیست. بنابراین در آشفتهبازار محتوای متنوع مجازی، مجهز شدن به سواد رسانهای بسیار مهم است.
یکی از مهمترین آموزههای سواد رسانهای، اعتماد نکردن است. در سواد رسانهای تأکید میشود پذیرش بدون اندیشه نداشته باشید؛ یعنی قرار نیست هر محتوایی که در فضای مجازی منتشر میشود را بدون تحقیق بپذیریم.
باید درباره خبرها یا تبلیغات رسانهای نگرش انتقادی داشته باشیم. البته این کار سادهای نیست اما نیازمند آن است که به محتوایی که برایمان اهمیت دارد و احتمال میدهیم درست نباشد، شک کنیم و مطالب به اشتراک گذاشته شده را با منابع مختلفی که موثق هستند راستی آزمایی کنیم.
#سواد رسانه ای
#فضای_مجازی
#شبکه های اجتماعی