مجموعه دانش بنیان «Think Tank» ماحصل پژوهش خود را منتشر میکند
عطیه بابایی (طراح و صاحب امتیاز مجموعه دانش بنیان «Think Tank») از در اختیار هنرمندان قرار دادن نتایج کار خود پس از پنج سال کار پژوهشی و علمی در حوزه مخاطبشناسی موسیقی پاپ، خبر داد.
به گزارش ایلنا، مجموعه دانش بنیان Think Tank به سرپرستی «عطیه بابایی» (دانش آموخته رشته سینما و موسیقی) از حدود پنج سال پیش این خلا را در بازار موسیقی پاپ حس کرده و پژوهشی مفصل در این خصوص را آغاز نمودند.
اعضای این تیم متشکل از ایده پردازان و پژوهشگران حوزهی رسانه، با همراهی اساتید موسیقی، جامعهشناسی، روانشناسی، فرهنگ شناسی، مردمشناسی و... پژوهش را بارورتر ساخته و به انسجام رساندند.
بابایی به اختصار درباره این تحقیقات اظهار داشت: طی این پنج سال، در حال چاره جویی خلاهای موسیقی بودیم و ابعاد مختلف آن را بررسی کردیم و در پایان به پروندهای پژوهشی رسیدیم که به سوالهای کلیدی این روزها پاسخگوست از جمله این سوال که «چگونه در شرایط کرونایی، بیشترین مخاطب را جذب کنیم؟
وی ادامه داد: پس از شیوع کرونا و بیاثر شدن بسیاری از شیوههای گذشته در ارتباط با مخاطب و از سویی مورد استقبال واقع شدن آثار ضد اخلاقی و به صدا در آمدن آژیر خطر فرهنگی، بیش از پیش جای خالی مخاطبشناسی دقیق و علمی حس شد. متاسفانه تا امروز رفتار مخاطب فقط بر اساس تجربه یا حدس و گمان پیشبینی میشود که نتیجه این امر تولید حجم عظیمی از آثار با تاریخ مصرف محدود و غیر قابل دفاع است که علاوه بر دانش موسیقی توجه چندانی به خواست و نیاز مخاطب نیز ندارند.
گفتنی ست، ماحصل این پژوهش کاربردی به همراه راهکارهای جذب مخاطب حداکثری، در اختیار هنرمندان این عرصه جهت همکاری دو جانبه قرار داده میشود.