خبرگزاری کار ایران

بازگشت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها به زیر مجموعه معاونت مطبوعاتی

بازگشت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها به زیر مجموعه معاونت مطبوعاتی
کد خبر : ۲۰۵۶۶۴

دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها، مجددا در ساختار سازمانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای گرفت.

دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها، مجددا در ساختار سازمانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای گرفت.

به گزارش ایلنا، ‌در دولت دهم، تصمیمی با پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه نیروی انسانی رییس جمهور وقت مبنی بر جدا شدن دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها از معاونت مطبوعاتی و ادغام آن با سایر دفا‌تر مشابه در معاونت‌های فرهنگی، هنری و… گرفته شد که علاوه بر اینکه معاون مطبوعاتی پیشین از این تصمیم استقبال نکرده و به دفاع از عدم انتقال این دفتر نیز پرداخت، اساتید، روزنامه نگاران و صاحبنظران حوزه رسانه و مطبوعات هم به اتفاق و در اشکال مختلف نارضایتی خود را از این تصمیم اعلام کردند.

لازم به ذکر است حتی مدیران و کار‌شناسان و کارکنان دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها انتقادی جدی به اینجابجایی داشتند که این انتقادات ریشه در آن داشت که این مجموعه طی سالیان متمادی با حمایت و نگاه تخصصی معاونت مطبوعاتی و سایر ادارات کل آن بصورت حرفه‌ای به آموزش، تقویت و ارتقاء سطح دانش و تخصص روزنامه نگاران و دست اندرکار رسانه و کادر سازی در این بخش پرداخته و از سویی اساتید علوم ارتباطات، روزنامه نگاری در سراسر کشور با تعلق خاص و بدون توقع با این مجموعه همکاری نموده‌اند و در صورتیکه با سایر دفا‌تر مطالعاتی وزارتخانه در یک ساختار ناهمگون قرار می‌گرفت انگیزه و سطح تخصصی خدمات کاهش می‌یافت.

این موضوع تا آنجا پیش رفت که دامن گیر وزارت ارشاد در دولت یازدهم نیز شد و از آنجا که تصمیمات در دولت جدید بر مبنای اصول مدیریت سازمانی و با اجماع و توجه به نظرات کار‌شناسان و خبرگان فن گرفته می‌شود و با اشاره به پیگیری معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی در طول یکسال گذشته در دولت و وزارت ارشاد و با همراهی و دقت نظر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر معاونین و مسئولین وزارتخانه در تاریخ ۲۴ شهریور ۹۳دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها مجددا در ساختار معاونت مطبوعاتی جای گرفت.

این اتفاق می‌تواند نوید بخش ادامه خدمات تخصصی وحرفه‌ای دفتر در حوزه رسانه‌ها باشد و امید است با تعامل سازنده شاهد بهره‌مندی و استفاده بهینه از تمامی ظرفیت این مجموعه باشیم.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز