خبرگزاری کار ایران

در دیدار شهردار شیراز با سفیر ایران در آلمان مطرح شد:

روابطی ماندگار که بر مبنای فرهنگ پایه‌ریزی می‌شود

کد خبر : ۲۱۱۱۰۳

شهردار شیراز و هیأت همراه در سفر به وایمار آلمان با سفیر ایران در آلمان دیدار و گفتگو کردند.

شهردار شیراز و هیأت همراه در سفر به وایمار آلمان با سفیر ایران در آلمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا از شیراز، سفیر ایران در آلمان ضمن تأکید بر ایجاد روابط گسترده‌تر بین کشورهای جهان گفت: روابط اقتصادی و سیاسی اگرچه با اهمیت است، اما روابط فرهنگی چون بر پایه شناخت و کرامات انسانی شکل می‌گیرد با دوام‌تر هستند.

علی ماجدی، روابط بین شهر شیراز و وایمار را ارتباطی سازنده دانست و افزود: این ارتباط به دلیل شباهت‌های فراوان فرهنگی، هنری و ادبی بین این دو شهر می‌باشد و علاقمندی گوته به حافظ و اشعار وی، بیانگر عمق این روابط فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: حافظ نه تنها برای ایرانیان و فارسی زبانان، بلکه برای تمام علاقمندان به شعر، فرهنگ و عرفان، عزیز و با ارزش است، زیرا حافظ به کرامت و حرمت انسانی اندیشیده و برای تمام کسانی که با شعر و عرفان پیوند دارند، مانند الگو و نمونه‌ای اعلا به شمار می‌رود.

ماجدی ضمن تشکر از شهردار شیراز و هیأت همراه که در راستای تداوم ارتباطات بین شیراز و وایمار به آلمان سفر کرده‌اند، گفت: تمام افرادی که در ایجاد این ارتباط دوستانه مشارکت داشته‌اند کار بسیار خوب و با ارزشی را آغاز نموده‌اند و تداوم این ارتباط قطعا در روابط ایران و آلمان تأثیر گذار است.

سفیر ایران در آلمان، اظهار امیدواری کرد که این دیدار‌ها و روابط ادامه داشته باشد و سطح همکاری‌ها و تعاملات این دو شهر گسترش یابد.

وی در پایان سخنانش برای حمایت از برنامه‌های مشابه که به گسترش تبادلات فرهنگی این دو شهر منجر می‌شوند، اعلام آمادگی کرد.

شهردار شیراز نیز در این دیدار، ضمن تشکر از حمایت‌های سفارت و رایزنی‌های وی در برقراری ارتباطات بیشتر تقدیر کرد و گفت: ما نیز به سهم خود آمادگی شیراز را برای گسترش و افزایش روابط دوستانه با شهر وایمار اعلام می‌کنیم.

علیرضا پاک فطرت به ایجاد خانه ایرانیان در وایمار اشاره کرد و افزود: این قبیل سازمان‌های مردمی که در عرصه فرهنگی وارد شده‌اند نقطه عطفی برای ایجاد تعاملات بیشتر هستند و افراد حاضر در این نهاد، سربازان فرهنگی ما در اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی به سایر نقاط جهان هستند.

رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این ملاقات به توصیف شیراز پرداخت و گفت: شیراز مرکز فرهنگ و تمدن غنی اسلامی - ایرانی است و تمامی ارزش‌های والای فرهنگی و اخلاقی در اشعار حافظ شیرازی تجلی پیدا کرده است.

بهرام پارسایی خاطرنشان کرد: شیراز می‌تواند اولین مقصد گردشگری برای شهروندان آلمانی باشد و قطعا ارتباط بین شیراز و وایمار می‌تواند الگویی مناسب برای سایر شهرهای ایران و آلمان بوده و از طریق ایجاد مناسبات مشابه تعاملات بین دو کشور و مناسبات فی مابین روز به روز بهبود یابد.

گفتنی است، وایمار در سال ۱۹۹۹ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا برگزیده شد و از بهمن ماه سال ۸۸ ارتباطات دوستانه این شهر با شیراز آغاز شد.

امسال برای ششمین سال متوالی مراسم بزرگداشت حافظ در وایمار برگزار می‌شود. همچنین به دنبال تعاملات و تبادل فرهنگی صورت گرفته، مراسم نوروز ایرانی از دو سال گذشته در این شهر جشن گرفته می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز