خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

سیاست گذاری ما در مساجد غلط بوده است

سیاست گذاری ما در مساجد غلط بوده است
کد خبر : ۱۷۲۷۵۱

متاسفانه عدم نیازسنجی صحیح در این حوزه باعثشده تا برخی افکار کارکرد مسجد را به مکانی منحصرا برای عزا، مجلس ختم و ماتم منحصر کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: سیاست گذاری ما در مساجد غلط بوده است و به همین دلیل نتوانسته‌ایم از پتانسیل ۵ هزار مسجد موجود در استان استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت‌الاسلام محمد رضایی که ظهر امروز یکشنبه در حاشیه نشست روابط عمومی‌های دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان در خصوص اجرای طرح مسجد محوری سخن می‌گفت افزود: متاسفانه عدم نیازسنجی صحیح در این حوزه باعثشده تا برخی افکار کارکرد مسجد را به مکانی منحصرا برای عزا، مجلس ختم و ماتم منحصر کنند.
وی ادامه داد: این تفکر غلط باعثشده تا مسجد جایی برای تجدد گرا‌ها نباشد و کسی که اهل پارک و سینماست مسجد را برای خود مامنی مناسب نبیند.
رضایی با انتقاد از این نوع نگاه و با بیان این مطلب که مسجد می‌تواند میزبان مجالس شاد مسلمانان باشد افزود: چه ایرادی دارد که اهالی مسجد، اهل پارک و سینما نیز باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: مساجد دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در ترویج مسائل فرهنگی، اجتماعی، دینی، مذهبی و ورزشی به نسل جوان دارند، و این فضا در اختیار هیچ مکتب و ادیان دیگری نیست، چرا که مسجد محوری‌ترین مرکز برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فار س با بیان این مطلب که مسجدمحوری از سوی استاندار فارس در شورای فرهنگ عمومی مطرح و در سال جاری به تصویب رسید و مقرر شد این طرح ابتدا به صورت آزمایشی و پس از آن به طور کامل اجرا شود افزود: تاثیرگذاری هنر نزد جوانان و نوجوانان به ویژه آحاد جامعه از ساعت‌ها سخنرانی بیشتر است و در این مورد مدیران باید پرچمدار شعار مسجدمحوری باشند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز