خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن خیریه ایتام مهدی فاطمه(عج) مطرح کرد؛

همکاری موسسات و شرکت‌ها با خیریه‌ها باعث اشتغال پایدار می شود

همکاری موسسات و شرکت‌ها با خیریه‌ها باعث اشتغال پایدار می شود
کد خبر : ۱۵۴۸۴۰۰

مدیرعامل انجمن خیریه مددکاری ایتام مهدی فاطمه(عج) گفت: از سال ۸۳ تاکنون، ۸۰۳ نفر موفق به کسب آموزش مهارت صنایع دستی شده و ۷۳ نفر در واحد تولیدی انجمن مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ایمانیه با اشاره به اینکه توانمندسازی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال امری مهم و فراموش‌نشدنی در موسسه است ، افزود: راه‌اندازی کارگاه خیاطی و صنایع دستی از جمله اقدامات خیریه در این زمینه است که هم به تامین نیروی کار برای چرخه تولید کمک می‌کند و هم باعث ایجاد شغل برای نیازمندان می‌شود.

وی ادامه داد:خیریه با تهیه چرخ خیاطی برای بانوانی که امکان کار در کارگاه موسسه را ندارند؛ شرایط اشتغال و کسب درآمد در منزل را فراهم کرده است.

به گفته این مدیر  موسسه خیریه ایتام مهدی فاطمه(عج) در ایجاد فضای فروش به عنوان آخرین گام برای حمایت از تولید این افراد، به خوبی توانسته است با انعقاد قرارداد با برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، شرکت‌ها، کارخانجات و مدارس، سفارشات این مراکز را تولید و به آنها عرضه کند.

ایمانیه بر تلاش مضاعف انجمن در ایجاد شرایط اشتغال برای افراد تحت پوشش خود، تاکید کرد و گفت: استقبال و حضور بانوان تحت پوشش انجمن، در دوره‌های خیاطی کوتاه مدت، که در آموزشگاه این انجمن برگزار می‌شود چشمگیر است و با حمایت بیشتر خیرین می توانیم افراد مستعد تری را بیش از پیش حمایت کرد.

وی به دوخت انواع چادر زنانه، تولید لباس بیمار زنانه، مردانه و اطفال، تولید انواع گان جراحی، تولید انواع لباس کار، دوخت مانتو، شلوار، مقنعه، چادر احرامی و دوخت سری جشن عبادت در کارگاه خیریه اشاره کرد و گفت: ۱۵۳ مادر و دختر در آموزشگاه خیاطی انجمن، دیپلم فنی و حرفه‌ای گرفته‌اند.

ایمانیه به اهمیت نقش شرکت‌ها، کارخانجات، شهرداری، موسسات، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در تقویت و پایداری خیریه‌ها اشاره کرد و افزود: این همکاری‌ها می‌تواند به افزایش آگاهی عمومی درباره حس مسئولیت اجتماعی و تشویق افراد به مشارکت در فعالیت‌های خیریه‌ای منجر شود و بدین ترتیب، مسئولیت اجتماعی به عنوان یک ابزار موثر، می‌تواند تاثیرات مثبت و ماندگاری بر خیریه‌‌ها و در نهایت جامعه بگذارد.

وی با تاکید بر حس مسئولیت اجتماعی، اضافه کرد: پیشگیری از معضلات اجتماعی، توانمند‌سازی اقشار آسیب‌پذیر، تقویت همبستگی اجتماعی، ترویج فرهنگ نیکوکاری و تأثیر مثبت بر سازمان‌‌ها با جلب اعتماد و وفاداری مشتریان و جامعه، از جمله مزایای همکاری شرکت‌ها و موسسات با خیریه‌ها است.

ایمانیه در پایان ابراز امیدواری کرد تا با یاری خیرین، چرخ این مراکز تولید، چرخنده و چراغ امید ایتام روشن بماند و همه افراد با خرید یا معرفی خیریه به بازارهای فروش، این خیریه را در حمایت از کودکان بی‌سرپرست یاری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز