خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن فارس:

بانک‌محور بودن اقتصاد مسکن غیرقابل انکار است

بانک‌محور بودن اقتصاد مسکن غیرقابل انکار است
کد خبر : ۱۵۴۷۹۹۵

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: بانک ها بازوی حمایتی بنیاد مسکن برای اجرای طرح های عمرانی شهر و روستا هستند ، در بسیاری از مناطق روستایی و شهری استان فارس با بهره گیری از تسهیلات بانکی اقدامات قابل توجهی با احداث طرح های عمرانی رقم خورده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا حمیدی در نشست  شورای مدیران  بنیاد مسکن استان فارس با هدف ارزیابی  و بررسی فعالیت شعب بنیاد مسکن فارس در حوزه های عمران روستایی، مسکن روستایی و عمران و مسکن شهری اظهار داشت: این بانک‌ها هستند که باید بتوانند از خیل انبوهی از تقاضاهایی که برای دریافت تسهیلات می‌شود، به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که علاوه بر کاهش ریسک در برقراری تعامل با تسهیلات‌گیرندگان، به نقش اصلی خود در توسعه و پیشرفت نیز عمل کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، گره گشایی در زمینه معرفی ضامن برای وام گیرندگان روستایی ، استفاده از ضامن زنجیره ای ، ایجاد گشایش در زمینه توسعه اعطای تسهیلات و استقبال بیشتر روستاییان از تسهیلات بانکی به ویژه در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی را خواستار شد.

حمیدی با بیان اینکه در سال‌های گذشته، عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات با  استقبال  زیادی همراه بود، افزود:  تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن، بهترین محل برای اعطای تسهیلات بانکی‌ است که هم به وظیفه اصلی آنها یعنی توسعه و پیشرفت استان  کمک می‌کند و هم می‌تواند بار تورم را از دوش مردم کم کند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد:  بانک‌ها در جامعه ما  نقش مهمی را در پیشرفت و توسعه پذیرفته‌اند و بانک‌محور بودن اقتصاد مسکن  نیز امری غیرقابل انکار است؛ رجوع اکثر بنگاه‌ها و تولیدی‌ها به بانک برای تامین سرمایه‌های در گردش خود و حتی رجوع دولت به بانک، برای استقراض بخشی از هزینه‌های‌ خود در سال‌های اخیر و با توجه به نرخ‌های بالای تورم در کشور، به طور قابل ملاحظه‌ای مشهود است و خود شاهدی بر این مدعا‌ست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز