خبرگزاری کار ایران

در بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز از روند اجرای پروژه‌های عمرانی مطرح شد؛

تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی تا پایان سال به بهره برداری می رسد
کد خبر : ۱۵۴۳۹۸۷

رکورد بتن ریزی تقاطعات غیر همسطح در پروژه تقاطع نواب صفوی شکسته شد

بیست و سومین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس در بازدید از تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی انجام گرفت.

به گزارش ایلنا، شهردار کلان شهر شیراز در این مراسم گفت: هفته گذشته بسته عمرانی، فرهنگی و ورزشی به بهره برداری رسید و در هفته آینده محور شمالی پروژه آیت الله حائری و شهید سلیمانی به صورت کامل افتتاح می شود.

محمد حسن اسدی با اشاره به اینکه پل شماره ۳ این تقاطع در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید، اظهار کرد: پل شماره یک این تقاطع بر اساس قول داده شده از سوی پیمانکار تا پایان آبان ماه به اتمام‌ می رسد که با بهره برداری از آن کاهش ترافیک محور  بزرگراه امام خمینی(ره) را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: این تقاطع به صورت کامل تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و ظرف ۲۴ ساعت رکورد بتن ریزی کشوری در این پروژه به میزان ۳۵۰۰ متر مکعب صورت گرفت. 

شهردار شیراز تصریح کرد: در هفته گذشته بسته عمرانی، فرهنگی و ورزشی به بهره برداری رسید و در هفته آینده محور شمالی پروژه آیت الله حائری و شهید سلیمانی به صورت کامل افتتاح می شود.

تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

شکسته شدن رکورد بتن ریزی در پروژه تقاطع نواب صفوی 

در این بازدید همچنین محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اظهار کرد: بیست و سومین مرحله بازدید شبانه شهرداری شیراز از روند اجرای تقاطع غیر همسطح  نواب صفوی صورت گرفت که به دنبال آن رکورد کشوری بتن ریزی در این پروژه ثبت شد.

وی افزود: تقاطع نواب صفوی از ۳ بخش مختلف تشکیل شده است که شامل پل روگذر احمدبن موسی(ع)، تقاطع نواب صفوی و پل نواب جنوبی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: طول عرشه این پل بالغ بر ۵ هزار متر است که به عنوان  بزرگترین تقاطع کشوری محسوب می شود که با انجام بتن ریزی به میزان  ۳۵۰۰ متر مکعب می توان گفت رکورد بتن ریزی تقاطعات غیر همسطح شکسته شد. این در حالی است که پیش از این رکورد بتن ریزی در پروژه ها ۳ هزار تا ۳ هزار و ۱۰۰ متر  مکعب ثبت شده بود.

امین خاطر نشان کرد: در روند ساخت این تقاطع بزرگ مقیاس، حجم بسیار زیادی از تملکات انجام شد که رفع معارض و تملکات طی ۲۴ ماه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: این پروژه هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است در بهمن ماه سال جاری بهره برداری از آن صورت بگیرد که به دنبال آن شاهد کاهش ترافیک در محورهای متصل، افزایش ایمنی در بزرگراه امام خمینی(ره) و دسترسی شهرک جنوبی که در جنوب این بزرگراه قرار دارند به مسیرهای شمال شهر شیراز تسهیل و فراهم شود.

تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

تا پایان سال جاری چند صد پروژه بزرگ در شیراز به بهره برداری می رسد

در پایان همچنین رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: احداث این تقاطع نمونه کار بزرگی است که در شیراز و جنوب کشور در حال انجام است.

وی افزود: این پروژه در سال ۹۶ کلنگ زنی شد و متاسفانه بیش از ۵ سال پس از تجهیز کارگاه روندی در اجرای آن صورت نگرفت اما با همت شهرداری شیراز و شورای ششم پروژه در زمان بندی مناسب مراحل نهایی خود را طی می کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: افراد بسیاری در کشور و به ویژه در کلان شهر شیراز صرفا اهل شعار دادن و حرف زدن هستند و از سیاست گذاری و خدمت به مردم تنها حرف زدن را یاد گرفتند. این در حالی است که اگر از فکر افراد بهره گرفته و عملیاتی شود کارهای بسیار بزرگ و آسان را می توان انجام داد.

تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

محمدیان خاطر نشان کرد: امروز در شهر شیراز بیش از هزار پروژه در حال اجراست که شامل چندین ابر پروژه است و نمونه ای از توان مدیریت شهری است که در فواصل مختلف و تا پایان سال چند صد پروژه به بهره برداری و تقدیم مردم شیراز می شود.

وی تاکید کرد: توسعه زیر ساخت های شهر شیراز و احداث این پروژه ها در ارتقا جایگاه شهر شیراز به ویژه در جنوب کشور و منطقه بسیار موثر خواهد بود.

پروژه تقاطع غیر همسطح نواب صفوی در محور کمربندی شیراز در انتهای بولوار نواب صفوی در دو منطقه ۵ و ۹ در یکی از شریان های حیاتی و پر حادثه شهر شیراز در حال اجراست که رکورد ملی حجیم ترین عملیات بتن ریزی در ۲۴ ساعته گذشته در حال انجام است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز