خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبرداد؛

٨١ هزار فقره وام هنوز در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار نگرفته است

٨١ هزار فقره وام هنوز در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار نگرفته است
کد خبر : ۱۵۴۰۷۳۳

براساس دستور وزیر راه هیچ پروژه‌ای نباید تعطیل شود

مدیرکل راه‌و‌شهرسازی فارس با اشاره به اینکه در پروژه نهضت ملی مسکن٨١ هزار فقره وام هنوز در اختیار متقاضیان قرار نگرفته است، گفت: در حوزه نهضت ملی مسکن باید٨٢ همت در اختیار استان فارس برای تسهیلات قرار بگیرد که این عدد به جز مجموعه صدرا است.

به گزارش ایلنا، ناصر رضایی امروز ١٨ مهر در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ١٠۵ هزار واحد نهضت ملی در استان فارس و به استثنای شهر صدرا تصریح کرد: بخشی از تامین مالی از طریق آورده مردم و بخشی از طریق ٢ بانک تامین کننده بود که درکل کشور ٨ بانک در نظر گرفته شد که با بررسی‌های انجام شده تعداد بانک‌های عامل را افزایش دادیم.

رضایی افزود: طبق قانون اگر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اهمالی داشته باشند باید با آنها برخورد شود؛ معادل ٢۵ درصد مالیات سالانه برای بانک‌ها محسابه ومشخص شد که باید متناسب با پرداخت‌ها تسهیلات ارائه دهند.

وی افزود: در فارس نیز بعد از نامه‌نگاری و پرداخت مالیات بانک‌ها موظف شدند متناسب با آن پرداخت‌ها تعداد فقرات وام را مشخص کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه نهضت ملی مسکن ٣هزار فقره وام بانک صادرات، ٣هزار فقره بانک رفاه، ٢٠٠ فقره پست بانک ایران، موسسه ملل هزار فقره، بانک کارآفرین ۵هزار فقره، بانک اقتصاد نوین١٣ هزار فقره، بانک پارسیان ٣ هزار فقره، بانک ایران‌زمین٣هزار فقره، بانک آینده۵هزارفقره، بانک پاسارگاد۵هزار فقره، بانک سامان هزارو ۵٠٠ فقره، بانک شهر ٨هزار فقره وبانک گردشگری یکهزار و ۵٠٠ فقره وام پرداخت کرده‌اند.

وی گفت: هر واحد نهضت ملی مسکن حدود ۵٠ میلیون تومان برای صدور پروانه و سایر مبالغ نیاز دارد اما در دستور العمل‌ها پرداخت و پیش‌پرداخت پیمانکار دیده نشده است و قاعدتا مردم هم باید با آغاز عملیات اجرایی برنامه‌ریزی مالی داشته باشند که پروژه دچار خلل نشود.

مدیرکل راه‌و‌شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: در تامین منابع مالی تلاش به تامین آن داریم ودر یک مورد پیمانکار مطالبه هزارو٣٠٠ میلیارد تومان دارد.

‌براساس دستور وزیر هیچ پروژه‌ای نباید تعطیل شود 

رضایی با اشاره به اینکه براساس دستور وزیر هیچ پروژه‌ای نباید تعطیل شود تا تامین تسهیلات انجام شود، عنوان کرد: اگر منابع تزریق شود باتوجه به تجمیعی که شده است بخشی از تسهیلات که تامین کننده ٢ تا ٣ ماه عملیات اجرایی پیمانکار است، محقق می‌شود.

وی افزود: اگر تسهیلات نباشد پروژه در ادامه به مردم واگذار و تسهیلات به مردم داده شود و از طرفی با بحث تامین ساخت مسکن در برخی شهر‌ها در مراحل پایانی هستیم و در اجرای آن مشکل وجود ندارد بلکه در تامین منابع مالی مشکلاتی است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس یادآور شد: سود تسهیلات درحال حاضر ١٨درصد تعریف شده است و برخی از مردم به دلیل سود بالای بازپرداخت ماهیانه  از دریافت تسهیلات منصرف می‌شوند.

رضایی با اشاره به اینکه بیش از یکهزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌ها گرفته‌ایم ابراز کرد: سعی شده است تا اگر واحدی به اتمام می‌رسد زیرساخت‌های آن از جمله مدارس، مساجد، زیرساخت‌های بهداشتی و سایر فضای خدماتی آن دیده شود که در این رابطه اقدام و زمین مشخص و به‌دستگاه‌های متولی اعلام‌ شده است.

مدیرکل راه وشهر‌سازی فارس تصریح کرد: در حوزه عملکرد فارس در تامین زمین و طرح‌های حمایتی حدود ٤هزارو ٤٠٠ هکتار زمین با بخش خصوصی توافق شد و تامین زمین از محل تعریف شهرک‌های جدید دولتی ۵هزار و ٩١٢ هکتار است که ٦ زمین تعریف شده است.

رضایی با اشاره به تغییر و تحول اراضی دولتی گفت: یکهزار و٧٧٠ هکتار تخصیص و واگذاری زمین به بنیاد مسکن ٢هزار و ٤٦٠هکتار از محل اراضی سازمان ملی اختصاص داده شده است، همچنین مسکن محرومین نیز ٩۵٠ واحد تامین و تخصیص به ایثارگران ٤هزارو ٤٣٢ واحد بوده است و یکهزار و ١٠٠ واحد برای قانون جامع ایثارگران اختصاص داده ایم.

وی افزود: بیش از ١٠هزارو ٦۵٠ واحد زمین در طرح جوانی جمعیت تعریف و ٦هزار واحد تامین زمین و ٤هزارواحد تخصیص و‌گذاری شده است.

مدیرکل راه وشهر‌سازی فارس خاطر‌نشان کرد: ١٦هزار و ۵٠٠ واحد نهضت ملی مسکن پروژه توسط پیمانکار سکاف در ٨ شهرستان تعیین شده است و این پیمانکار در همه کشور پروژه دارد برخی از پروژه‌ها شروع شده است و پیشرفت‌های بین ١٠ درصد تا ٣٠ درصد دارد و در برخی از شهر‌ها تا تکمیل پیش رفته است واگذاری عدد بالا به پیمانکار مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

رضایی تصریح کرد: بیش از یکهزار و ٣٠٠ میلیارد تومان تسهیلات به این شرکت پرداخت نشده است و برای تغییر منجر به تعلل می‌شود و ١١٠ میلیارد تومان در برخی از شهرستان‌ها مطالبه دارد.

مدیرکل راه‌و‌شهرسازی فارس افزود: در برخی از شهرستان‌ها مردم حتی واریز وجه ندارند و پروژه متوقف می‌شود و نباید هیچ امیدی داشت که تسهیلات کامل داده شود ؛ در استان فارس پیگیر منابعی برای مدیریت این پروژه‌ها هستیم.

رضایی با اشاره به اینکه باید برای پیشبرد این پروژه تلاش کرد که از محلی مشخص کمک شود و تسهیلات جایگزین شود، ابراز کرد: تورم در حوزه مسائل ساختمانی نیز موضوعی است که با آن مواجه هستیم ؛ زمانی بنا بود ما فقط زمین را تامین کنیم اما درحال حاضر در بخش‌های مختلف باید پیگیر باشیم.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس بانک مسکن با پرداخت تسهیلات رتبه اول داشته است، افزود: در مجموع ٢٤ بانک باید در حوزه نهضت ملی مسکن تسهیلات دهند که این مار را نمی‌کنند و عدم پرداخت این تسهیلات فشار بر مردم ایجاد کرد.

رضایی با اشاره به اینکه عمده کارگران نهضت ملی مسکن کارگران اتباع بیگانه هستند، گفت: موضوعات و مسائل مختلفی را ایجاد می‌کند و با حواشی‌ها سعی در مدیریت آن داریم و هدف نهایی ما اجرای این پروژه است.

به گفته وی در شهرصدرا ۵٠ هزار واحد کسری مسکن در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد و ادامه داد: بیش از ٣هزار و ٨٠٠ خانوار متقاضی جوانی جمعیت در شهرستان شیراز و صدرا  هستند که محل تامین زمین در شهر صدرا است.

مدیرکل راه‌و‌شهرسازی فارس افزود: صدرا امروز حدود ٣٠٠ هزار نفر جمعیت دارد و در حوزه خدمات و زیرساختی مشکلاتی را دارد؛ اراضی شهر‌های جدید که به‌عنوان اراضی حوزه خدمات است به‌صورت رایگان در اختیار پروژه قرار گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز