خبرگزاری کار ایران

بازرس کل استان فارس خبرداد؛

بیش از ۲هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در بازرسی از معادن استان

 بیش از ۲هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در بازرسی از معادن استان
کد خبر : ۱۵۳۹۰۸۱

مدیرکل بازرسی فارس و رییس منطقه سه سازمان بازرسی گفت: در بازرسی از معادن استان ۲هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی وجود دارد و گاهی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن مغایرت وجود دارد.

به گزارش ایلنا، کاظم اکرمی امروز ۱۵ مهرماه در نشست خبری همزمان با سالروز تاسیس سازمان تاسیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حوزه عوارض آلایندگی بیان کرد: یک هزار و ۲۷۴ میلیون ریال در یک مورد شناسایی آلایندگی مشخص شد و ۵۲۳ میلیارد ریال تراکنش بانکی بررسی و مالیات اخذ شد.

وی افزود: نظارت بر سازمان های مختلف ذیل دستگاه قضا وجود دارد و سازمان بازرسی کل کشور در راستای اجرای قانون اساسی برای نظارت بر حسن اجرای جریان امور و نظارت بر دستگاه های اجرایی فعالیت می کند.

اکرمی با اشاره به اینکه شیوه کار ما نظارت بر دستگاه ها ، جمع آوری اطلاعات از مردم،  رسانه ها و بازرسی ها توسط خودمان است، ابراز کرد: بازرسی ها به سه شیوه است یکی فوق العاده که به دستور سازمان کشوری دستور می رسد و انجام می گیرد اگر نیرو داشته باشیم بلافاصله انجام می شود و اگر نداشته باشیم کار دیگر را تعطیل و آن را انجام می دهیم.

بازرس کل استان فارس افزود: بازرسی های مستمر و دوره ای هم در دستگاه ها انجام می گیرد که  به صورت دو یا سه ماه نیروها مستقر می شوند و سربازرس  تحقیق و بررسی می کند و نهایتا گزارش تهیه می شود.

به گفته وی برخی بازرسی ها موردی هستند و حسب شکایت یا اعلامات است که در این مورد  اعلامات باید با دلیل و مدرک باشد و صرف ادعا یک نفر نمی توان پیگیری کرد  لذا قانون گذار مقرر کرده است که باید دلیل و مدرک و موضوع مهم باشد.

ورود بازرسی کل استان 11 هزار تن ذرت در معرض فساد

اکرمی با اشاره به اینکه با ورود بازرسی کل استان ۱۱ هزار تن ذرت در معرض فساد در استان تعیین تکلیف شد؛ عنوان کرد: این محموله از استان هرمزگان وارد استان شده بود و قابلیت مصرف استانی نداشت اما قرار بود در کارخانه ای در استان به تولید الکل اختصاص یابد تا از بین نرود با ورود بازرسی استان تعیین تکلیف شد. این محموله امکان منتقل شدن وایرادهای محیط زیستی داشت  که با تعیین تکلیف به کارخانه ای خارج از استان انتقال یافت.

وی افزود: در حوزه قاچاق سوخت ۲۱۵ هزار لیتر سوخت در یکی از جایگاه ها که قرار بود تخلیه شود صورت نگرفت و به تعزیرات حکومتی اعلام شد.

بازرس کل استان فارس بیان کرد: در حوزه حواله ارزی بخش هایی که حواله دریافت می کنند که کالایی خاص را وارد کشور کنند شرکتی تسهیلات دریافت و مقرر بود کالایی وارد کند اما در بازار آزاد فروخته شده است و یا کالا وارد نشده است که پرونده به مراجع قضایی اعلام و برخورد شد. این‌پرونده در دادگاهی سه نفره به آن رسیدگی می شود ومحرومیت هایی در ادامه برای شرکت علاوه بر مجازات ها وجود دارد.

اکرمی با اشاره به اینکه فارس در تامین سوخت گاها مشکلاتی داشت که در یک سکوی اختصاصی در استان هرمزگان داریم که وظیفه آن تامین سوخت برای استان فارس است، ابراز کرد: حقوق و مزایای رانندگان منطقه عملیاتی سروستان در شرکت زاگرس جنوبی موضوعی بود که با پیگیری ها حقوق پرداخت و پیمانکار به دلیل عدم اجرای به موقع تعهدات جریمه شد.

رییس منطقه سه سازمان بازرسی کشور در حوزه فرار مالیاتی نیز با اشاره به اینکه در بازرسی ها متوجه فرار مالیاتی شدیم خاطرنشان کرد: از آنجا که تعاونی ها از پرداخت مالیات معاف هستند یک شرکت تولیدات خود را از طریق تعاونی مسکن وارد سیستم می کرد و این شرکت برای فرار از مالیات قانون دور زده بود و ۲۱ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی شناسایی و کشف شد .

وی افزود: در بازرسی دیگری نیز متوجه شدیم محصولات فروش رفته اسناد مالیاتی ارسال نشده است واز راه دیگری وارد شده اند که بارنامه ها را بررسی کردیم و مشخص شد کالاهایی که حمل شده است دارای مغایرت هستند و مشخص شد بیش از یکهزار و ۵۹۴ میلیارد ریال تفاوت وجود دارد.

وی افزود:یکهزارتن دانه روغنی سویا وارد استان شده بود که در انباری در سروستان بود و  قابلیت مصرف انسانی نداشت و در مصرف حیوانی آن قابل بحث است.

 بازرس کل استان فارس با اشاره به بررسی موضوعی خاص نیز گفت: شرکتی با  دریافت ارز برای واردات کالایی مشخص قیمت را بالاتر می زدند وطبعا باید عوارض بیشتری را پرداخت می کردند به این موضوع مشکوک شدیم که از جهتی زیان و از جهتی به نفع آن شرکت بوده است و اگر کالایی ۵۰ هزار دلار باشد و ۱۰۰ هزار دلار بزند حتی عوارض هم بدهد باز به نفع آن است و ۲.۷ میلیون یورو مبلغ آن بود که ضمن برخورد با شرکت و مبلغ نیز در گمرک اصلاح شد.

وی گفت: قانونگذار در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مقرراتی دارد که به نفع  خانواده ها باشد در این رابطه ۵هزارو ۱۰۰ پرونده تسهیلاتی بررسی شد و بانک ها یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردند.

بازرس کل استان فارس  بیان کرد: در خصوص دانشگاه علوم پزشکی ۴ نفر مرتکب جرم و تحصیل مال از طریق نامشروع شدند که شناسایی و جریمه شدند  و  ۱۶۰ میلیارد ریال به حساب دارو علوم پزشکی فسا نیز شناسایی شد.

اکرمی عنوان کرد: امسال نیز برخی از مدارس با اینکه کمک داوطلبانه آزاد است اما دریافت وجه به صورت الزامکرده بودند که این موضوع ممنوع است برای شناسایی آن قانونگذار مقرر کرد در زمان ثبت نام حتی داوطلبانه نیز کمک دریافت نشود؛ ۲۰ مدرسه مستقیم بررسی شد و حدود ۸۰ میلیارد ریال اضافه دریافت شناسایی که ضمن بازگشت وجوه به مراکز قضایی مرتبط ارسال می شود.

مدیرکل بازرسی فارس و رئیس منطقه 3 با اشاره به اضافه پرداخت یکی از شهرداری ها به کارکنان گفت: باید وجه بازگشت داده شود.

اکرمی با اشاره به اینکه ۲۳ نفر به هیئت تخلفات اداری معرفی و ۵ رای صادر و ۱۶ نفر معرفی در قالب  ۴ گزارش امسال ارسال شده است، ابراز کرد: برای ۷۸نفر امسال رای محکومیت تخلفات اداری در سال ۱۴۰۳ داشته ایم و در مجموع یکهزار و ۴۰۳ نفر محکومیت کیفری در حوزه تخلفات اداری داشته ایم.

بازرس کل استان فارس عنوان کرد: در حوزه مصوبات شورای شهر نیز متوجه شدیم که اگر قبل از اجرایی و حین اجرا مصوبات اعضا شورا در خصوص مصوبات مغایر با قانون قانع کنیم که با بررسی انجام شده ۱۶ مصوبه مغایر قانون بود که با اعضای شورا جلساتی برگزار و قانع شدند.

وی افزود: ۱۸ هیئت در دستگاه ها مستقر هستند و موضوعات را بررسی می کنند و گروهی در حوزه حمایت از تولید نیز داریم.

رییس منطقه سه سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس بیان کرد: شهرک صنعتی فارس بیش از یک دهه است مشکل آب دارد که با پیگیری سازمان بازرسی مشکل بررسی و برطرف شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز