خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت:

به دنبال افزایش فارغ التحصیلان بیکار به جامعه نیستیم

به دنبال افزایش فارغ التحصیلان بیکار به جامعه نیستیم
کد خبر : ۱۵۳۵۱۵

۱۰ شرکت دانش بنیان در زمینه‌های مختلف علمی در این واحد دانشگاهی آماده شده است که در آینده‌ای نزدیک تمامی این شرکت‌ها عملیاتی خواهند شد.

شیراز - ایلنا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با بیان این مطلب که در این واحد دانشگاهی ۱۰ مجله علمی، پژوهشی مورد تائید و وصوب وزارت علوم تحقیقات و فن آوری منتشر می‌شود افزود: در این واحد دانشگاهی توجه ویژه‌ای به نهضت تولید علم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید ابراهیم حسینی در جمع خبرنگاران، با اشاره به توجه ویژه دانشگاه آزاد به شرکت‌های دانش بنیان گفت: واحد مرودشت در این حوزه نیز جزو دانشگاه‌های پیشرو در فارس است.

وی با بیان این نکته که دانشگاه‌ها باید به سمت عملیاتی کردن علوم آکادمیک پیش روند افزود: پروپوزال ۱۰ شرکت دانش بنیان در زمینه‌های مختلف علمی در این واحد دانشگاهی آماده شده است که در آینده‌ای نزدیک تمامی این شرکت‌ها عملیاتی خواهند شد.

حسینی در ادامه تعداد دانشجویان واحد مرودشت در چهار مقطع کاردانی، کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکترا را ۱۳ هزار نفر عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت از جمله واحد‌های دانشگاهی است که در چند سال اخیر با افت دانشجو روبرو نبوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت اثرات مثبت وجود این واحد دانشگاهی را در شهر مرودشت مهم دانست و افزود: همدلی و همراهی مسئولان دانشگاه با مدیران و تصمیم گیرندگان شهر باعثشده تا فضای وحدت و تعامل بین دانشگاه و شهر مرودشت ایجاد شود.

حسینی از رایزنی دانشگاه با استاندار فارس در خصوص اختصاص یک تا سه درصد از بودجه جاری عمرانی استان برای پژوهش خبر داد و افزود: فاز مذاکره با استانداری را در این خصوص پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این با اقدام سنگ بنای حضور دانشگاه در جامعه گذاشته خواهد شد افزود: جامعه باید از منافع این ارتباط برخوردار شود.

حسینی سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت درخصوص توسعه رشته تحصیلی در این دانشگاه را توجه به رشته‌هایی دانست که پراکندگی کمی در کشور دارند عنوان کرد و افزود: ما به دنبال افزایش فارغ التحصیلان بیکار به جامعه نیستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به حضور قهرمانان ملی و بین المللی رشته‌های مختلف ورزشی در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: دانشگاه از این قهرمانان در چارچوب ضوابط حمایت می‌کند.

حسینی در ادامه حضور دکتر دادکان را در معاونت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مغتنمی برشمرد که باعثشده تا دانشگاه آزاد اسلامی در تامین سلامت اخلاقی و بهداشتی جامعه پیش گام باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت اختصاص سرانه ۲۵ هزار تومانی ورزش برای هر دانشجو را در یک ترم یک اقدام مثبت از سوی دانشگاه آزاد عنوان کرد و افزود: با این مبلغ که تا پیش از این وجود نداشته است می‌توان کارهای مثبتی در حوزه ورزشی انجام داد.

وی در ادامه از ساخت مسجد و مجموعه فرهنگی توسط واحد مرودشت خبر داد و افزود: سالانه حدود ۶-۵ میلیون ایرانگرد و جهانگرد مجموعه از تخت جمشید بازدید می‌کنند که متاسفانه در همین شرایط و با توجه به اینکه تعدادی زیاد از این جهانگردان مسلمان هستند جای خالی یک مجموعه فرهنگی و مسجد به شدت احساس می‌شود.

حسینی ادامه داد با توجه به فاصله کم این واحد دانشگاهی با تخت جمشید ساخت مسجد و مجموعه فرهنگی می‌تواند عاملی برای تقویت غرور ملی و مذهبی ما باشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز