خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مطالعات زنان دانشگاه شیراز:

ایجاد مانع برای مشارکت سیاسی زنان سوءاستفاده از تفاوت های زن و مرد است

کد خبر : ۱۵۳۴۸۵

ایجاد مانع برای حضور و مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان به بهانه نقش مادری و همسری سوءاستفاده از تفاوت‌های زن و مرد است.

شیراز - ایلنا: رئیس مرکز مطالعات زنان دانشگاه شیرازگفت: ایجاد مانع برای حضور و مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان به بهانه نقش مادری و همسری سوءاستفاده از تفاوت‌های زن و مرد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حلیمه عنایت که شامگاه جمعه ۲۳ اسفند در همایش «جایگاه، نقش و حقوق زنان» سخن می‌گفت، با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به الگوهای زن مسلمان گفت: الگوهایی که در اعتقاد دینی و ملی وجود دارد، همچون ابعاد وجودی حضرت زهرا و حضرت زینب(س) نه معرفی شده و نه به آن پرداخته شده است.

به اعتقاد وی بی‌توجهی به الگوهای دینی منجر شده که زن مسلمان الگوی جامع و کاملی در مقابل خود ندیده باشد.

وی اطمینان خاطر داد در صورت معرفی دقیق و روشن هر کدام از الگوهای زن مسلمان در جامعه تحول عظیمی در جامعه رخ خواهد داد.

به اعتقاد این استاد دانشگاه شیراز تصویری که از زن مسلمان در دین اسلام ارائه می‌شود، تنها در سیره حضرت زینب وجود دارد نه تفسیرهایی که برخی از زن به نام اسلام ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: آن نگاهی که زن را در جامعه ما کنار می‌زند و نادیده می‌گیرد، با شناخت ابعاد وجودی حضرت زینب و اقدامات آن حضرت پس از قیام عاشورا رفع شده و کنار زده می‌شود.

عنایت با بیان اینکه حضور اجتماعی یک زن مسلمان با حفظ ارزش‌ها در جامعه در آینه رفتار حضرت زینب(س) قابل رویت است، ادامه داد: لازمه رسیدن یک زن به جایگاه اجتماعی داشتن آگاهی و دانش است تا بتواند با کسب اعتماد به نفس خود را در فعالیت‌های اجتماعی بیابد.

رئیس مرکز مطالعات زنان دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد: مشکل جامعه ناشی از نگرش ضعیف متفکران و مجریان به الگوهای واقعی زن مسلمان است چرا که زن مسلمان را نمی‌توان بر اساس همین الگوهای دینی در چارچوب خانه محصور کرد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان نقش مادری و همسری را برای زن مسلمان منع کرد، اضافه کرد: مانع ایجاد کردن برای حضور و مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان به بهانه نقش مادری و همسری سواستفاده از تفاوت‌های زن و مرد است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز