خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری عملکرد سازمان آتش نشانی شیراز مطرح شد؛

کاهش 11 درصدی حوادث در شهر شیراز/ امنیت 900 دانش آموز مدرسه مهرتابان در خطر است

کاهش 11 درصدی حوادث در شهر شیراز/ امنیت 900 دانش آموز مدرسه مهرتابان در خطر است
کد خبر : ۱۵۳۰۹۲۸

بنا بود مدیران مدرسه برای امنیت دانش آموزان تعهد محضری دهند

نشست خبری گزارش عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با حضور معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز و رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در آستانه 7 مهرماه روز آتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ناظر شورای شهر شیراز در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این نشست گفت:در حوزه ایمنی با توجه به آمار و ارقام تاثیر اقدامات مشخص است ونشان می دهد مجموعه اقدامات زیرساختی با طرح جامعی که داریم در بودجه برش هر سال و کسری نیرو و تجهیزات مشخص است که در این راستا کار جدی و اساسی شده است.

مسعود زارعی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساختی، برنامه ریزی و اقدامات اجرایی به ویژه در حوزه تجهیزات انجام شده است، ابراز کرد:  طرح کاپ در حوزه نظارت کنترل بر وضع موجود شهر را بیشتر می کند که این طرح در حوزه پیشگیری از اتفاقاتی مانند متروپل آبادان است و ساختمان ها و مدارسی که مشکل دارند در بحث مطالبات جدی ساختمان های ناایمن و برطرف کردن موارد ناایمنی کوتاه نمی آییم.

زارعی بیان کرد: در کمیسیون سلامت این حوزه ها خط قرمز ما است و آن را به جدیت دنبال می کنیم و مطالبات جدی ما است که مسئولین و مدیران در مسیر ایمن سازی حرکت می کنند

وی در خصوص مدرسه مهرتابان نیز گفت: نظر قطعی خود را در صحن شورای شهر اعلام کردیم و امنیت 900 دانش آموز در خطر است، از دوسال قبل نامه خطاب به ریاست جمهور نوشته اند و قرار بوده مدرسه را جابجا کنند اما نشده است

به گفته زارعی سال گذشته مدیران مدرسه قول داده اند که نسبت به رفع نواقص اقدام کنند  اما با گذشت یکسال باز هم نتیجه بخش نبود.

به گفته وی بنا بوده است مدیران مدرسه تعهد محضری دهند اما این اقدام را هم انجام نداده اند، تاکید ما صرفا بر ایمن سازی مدرسه است که در این راستا بودجه حوزه ایمنی را چندبرابر کرده ایم.

زارعی خاطرنشان کرد: تحولی در حوزه تجهیزات داریم و بیش از 300 نفر نیروی انسانی نیز اضافه می شود.

کاهش 11 درصدی حوادث در شهر شیراز/ امنیت 900 دانش آموز مدرسه مهرتابان در خطر است

افزایش 300 درصدی بودجه سازمان اتش نشانی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز گفت: در حوزه خدمات شهری سازمان آتش نشانی و خدمات شهری در شورای ششم با سیاست گذاری که شد در شهر شیراز طرح جامع اطفا حریق با فصول 10 گانه تدوین شده و درحال انجام است.

روح الله خوشبخت با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت یک مجموعه یا سازمان باید دارای اسناد بالا دستی باشد و امکانات و نیروهای مناسبی جهت اجرای آن داشته باشد، تصریح کرد: سازمان آتش نشانی درحال حاضر حداقل جز 3 سازمان اول کشور محسوب می شود و با جلساتی که در کلانشهر ها برگزار می شود جز کمیته اصلی ایمنی و آتش نشانی است.

وی افزود: در سال جاری  24 هزار تماس و عملیات در مجموعه آتش نشانی در سال 1402 ثبت شده است.

خوشبخت با اشاره به اینکه در حوزه تهیه وسیله و تجهیزات عملیات اطفایی ، امدادی و حریق پیش بیینی های خوبی شده است، خاطرنشان کرد: 18 پروژه در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز میثاق بسته ایم که در شورای ششم به نتیجه برسد وبراین اساس ایجاد و تجهیز ایستگاه آتش نشانی ، خرید تجهیزات ایمنی شهر و بازنگری در طرح جامع در دستور کار است.

وی با اشاره به برگزاری پویش ها و برنامه های خوبی مانند پویش نجات طبیعت شیراز، اجرای مراسم 7 مهر، چهارشنبه سوری اصیل، خاطرنشان کرد: این اقدامات در راستای داشتن شهر ایمن و شهروندان ایمن است.

خوشبخت با اشاره به اینکه بودجه سازمان آتش نشانی شیراز در سال جاری 300 درصد نسبت به سال 1401 افزایش داشته است که شامل ساخت ایستگاه ها نمی شود ، یادآور شد: در حوزه ایمنی مدارس در مجموعه سازمان آتش نشانی اقدامات خوبی انجام گرفته است.

به گفته وی در ساختمان های ناایمن نیز اخیرا دستورالعمل و شیوه نامه تدوین و در 11 منطقه کمیته بند 14 تشکیل می دهیم.

کاهش 11 درصدی حوادث در شهر شیراز/ امنیت 900 دانش آموز مدرسه مهرتابان در خطر است

کاهش 11 درصدی حوادث در شهر شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: با تصویب طرح جامع اطفا حریق شهر شیراز که مصوبه شورای ششم است درواقع به صورت اسناد بالادستی نقشه راهی برای سازمان محسوب می شود. 

هادی عیدی پور با اشاره به روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی در آستانه 7مهرماه، عنوان کرد: بودجه 1402 بیش از 109 میلیارد تومان بوده که بیش از 95 درصد جذب شده است و امسال بودجه سازمان نیز به 207 میلیارد تومان ارتقا یافته است که براساس طرح جامع اطفا حریق بودجه ریزی می شود .

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری و محیط زیست امسال سال نهضت پروژه های خدمات شهری است که پروژه 18 گانه تعریف شده است، ابراز کرد: در حوزه آتش نشانی در سه فاز پیشگیری ،آمادگی و مقابله برنامه های داریم .

 عیدی پور با اشاره به تعریف پویش های مختلف در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی  نیز گفت:پویش هایی نیز در حوزه پیشگیری، فرهنگ سازی و ارتقا فرهنگ ایمنی در سطح جامعه مطرح است که با اجرای پویش های مختلف محقق شد.

وی ادامه داد: پویش نجات طبیعت شیراز، چهارشنبه سوری اصیل نیز اجرا شد که منجر به کاهش 80 درصدی حوادث چهارشنبه سوری و عدم فوتی در دوسال گذشته شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری پویش زمستان را به شادی بگذرانیم، عنوان کرد: با اجرای این پویش و کنترل ایمنی سیستم  سرمایشی میزان فوتی های گاز گرفتی به یک نفر رسید.

عیدی پور به اینکه آموزش مدارس و مهد کودک ها را در دستو کار را داریم، تصریح کرد: در این راستا 108هزار نفر ساعت اموزش داشتیم که 58هزار نفر ساعت آموزش مدارس و مهدکودک بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با شعار شیراز من ، شیراز ایمن این پویش دنبال می شود، تصریح کرد: 17 هزار بازدید ایمنی در سال 1402 داشته ایم که شامل بخش های مختلف خدماتی ، مسکونی، تجاری و... می شود

عیدی پور افزود: بیش از 15 تفاهم نامه در شهر شیراز با دستگاه های مختلف به امضا رسیده است که در راستای ارتقا فرهنگ ایمنی بوده است

وی گفت: تمام این اقدامات در حوزه پیشگیری باید منتج به کاهش حوادث شود چنانچه در 6 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 11درصدی در حوادث شهر شیراز داشته ایم  و همچنین در 6 ماهه سال 1403، در حوزه آتش سوزی 38 درصد کاهش حادثه، و با اجرای پویش نجات طبیعت شیراز در عرصه های مرتعی و ارتفاعات و... امسال 45 درصد کاهش حوادث داشته ایم 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز  با اشاره به اینکه  در فاز بعدی آمادگی و کاهش زمان رسیدن به حوادث اصل مهمی است، یادآور شد: این موضوع  در افزایش کیفیت خدمت رسانی اقدامات زیرساختی مانند ساخت ایستگاه های اتش نشانی است، 4 ایستگاه جدید درحال ساخت و 5 ایستگاه تجهیز بنا ونوسازی می شود که همزمان 9 ایستگاه درحال ساخت است 

عیدی پور افزود: برای سال 1404 نیز نقشه راه داریم و امسال 90 میلیارد تجهیزات در حوزه ماشین آلات و تجهیزات امسال رونمایی داشتیم.

به گفته وی در برنامه 1404 دستگاه 42 متری نردبان اضافه می شود  همچنین اولین مرکز واقعیت مجازی را در شهر شیراز قرارداد بستیم که در راستای ارتقا توانمندی نیروهای تخصصی است 

عیدی پور خاطرنشان کرد: امسال نیز تمام نیروهای اتش نشانی به دوربین ثبت وقایع مجهز می شود و به صورت زنده تصاویر را برای فرمانده عملیات مخابره می کند

وی با اشاره به اینکه ربات های آتش نشانی، پهبادو... نیز با رایزنی ها در برنامه خرید داری قرار دارد ، عنوان کرد: در حوزه نیروی انسانی و توانمند سازی آتش نشانان اقدامات خوبی انجام شده است و مجوزی از شورای شهر برای اعزام تعدادی از اتش نشانی به آکادمی بین المللی کشور بلاروس گرفتیم که 12 نفر آتش نشانان را مجوز و برای دوره یک ماهه اعزام می شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد: حریق در ساختمان بلند مرتبه، حریق در طبقات منفی، حوادث حمل و نقل جاده ای ، آواربرداری از جمله سرفصل های اموزش است که در اعزام مدنظر است .

به گفته عیدی پور آتش نشانی شیراز بزرگترین سایت آموزشی دارید همچنین 308 نفر نیروی جدید استخدام خواهند شد که در سال 1404 به مجموعه اضافه می شود.

وی گفت: در حوزه ایمن سازی بازار وکیل شیراز به سیستم اطفا حریق پایه آبی با 800 متر لوله کشی  و 27 جعبه آتش نشانی مجهز شده است و  تفاهم نامه ای نیز در حوزه ایمنی بیمارستان ها با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز