خبرگزاری کار ایران

در آستانه آغاز سال تحصیلی از ابتدای شهریورماه؛

بنیاد دستان مهربان کمپین « مداد نارنجی» برپا می کند

بنیاد دستان مهربان کمپین « مداد نارنجی» برپا می کند
کد خبر : ۱۵۲۰۳۲۰

حمایت از زنان سرپرست خانوار در بنیاد دستان مهربان

مدیر بنیاد دستان مهربان در استان فارس از برپایی کمپین «مدادِ نارنجی » در آستانه سال تحصیلی ویژه دانش آموزان خبر داد.

به گزارش ایلنا، ندا دیلمی در یک نشست خبری با اشاره به اینکه این بنیاد در طول سال برنامه های روتین و دائمی را برگزار می کند که یکی از این برنامه ها کمپین مدادنارنجی است، عنوان کرد: این کمپین با هدف  تامین لوازم التحریر، کیف و کفش مورد نیاز دانش آموزان تحت پوشش و فرزندان زنان سرپرست خانوار از اول شهریورماه آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دانش آموزان به دلیل نداشتن امکانات اولیه تحصیلات از مدرسه انصراف می دهند و هدف ما این است که با تامین ضروریات تحصیل شرایط ادامه تحصیل را فراهم کنیم.

دیلمی افزود: تامین مالی این کمپین از طریق حامیان ما انجام‌ می شود و از اینجا از خیررین و خامیان دعوت می کنیم که در اجرای این پویش یاری رسان باشند. 

وی تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای حامیان این کمپین قائل نیستیم و به هر طریقی این حمایت ها انجام شود از آن استقبال می کنیم.دیلمی افزود: کمپین‌مداد نارنجی به طور کلی برای مردم محروم به صورت وسیع تر برگزار می شود.

حمایت از زنان سرپرست خانوار در بنیاد دستان مهربان

مدیر بنیاد دستان مهربان در استان فارس  در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه وظیفه اصلی  این سازمان حمایت از اقشار آسیب دیده جامعه است، عنوان کرد: در این راستا از  زنان سرپرست خانوار و زنانی که از داشتن همسر به دلیل، طلاق ، مرگ یا بدسرپرستی محروم هستند، حمایت و فرزندان آنها هم تحت پوشش بنیاد قرار می‌گیرند.

دیلمی با اشاره به اینکه بنیاد دستان مهربان ۲۰‌شعبه در کل کشور دارد، ابراز کرد: این بنیاد جامعه هدف خود را از طریق ۴ ارگان ، استانداری ، فرمانداری ، نیروی انتظامی ، شهرداری و همچنین از شورای محل و شورای دهستان  در صورتی که امکان و شرایط مد نظر را داشته باشند افراد را  تحت پوشش قرارمی دهد.

به گفته وی درحال حاضر ۱۵۰ خانواده که حداقل دارای ۲ یا ۳ نفر عضو هستند در استان فارس تحت پوشش بنیاد قرار دارند و تقریبا به ۴۵۰ نفر می رسند. 

وی با اشاره به اعطا سبد معیشتی به صورت ماهانه به افراد تحت پوشش عنوان کرد: این بسته شامل برنج، گوشت ، مرغ، مواد بهداشتی ، حبوبات و… است.

مدیر بنیاد دستان مهربان در استان فارس به دیگر خدمات در حوزه درمان و بهداشت، منزل مددجویان ، رهن و ودیعه خانه، تامین لوازم و… اشاره کرد. 

دیلمی افزود: مسائل آموزشی نیز مدنظر بنیاد است و معتقدیم که یک زن برای تربیت فرزند خود اعتماد به نفس داشته باشد و فکر و توان روحی، سلامت روان و مسایِل اقتصادی باید در کنار هم تامین شود و در این صورت مطمئنا فرزندان بهتری را تربیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: بهداشت جسمی و جنسی را در این مجموعه داریم‌ و در این موارد آموزش می بینند .

دیلمی با اشاره به اینکه گروه نوجوان وقتی به سن ۱۲ سالگی می رسند از پوشش حمایتی خارج می شوند، خاطرنشان کرد: دقیقا در سنی خارج می شوند که بسیار تهدید پذیر است لذا مراقبت های روانشناسی و دوره های توانمندسازی نیز مدنظر است. 

اشتغالزایی افراد تحت پوشش در مرکز بنیاد دستان مهربان

مدیر بنیاد دستان مهربان در استان فارس با اشاره به فعالیت خوداشتغالی ویژه افراد تحت پوشش گفت: خیاطی، نما کاشی، ساخت عروسک و شمع که بازار خوبی دارد ورود کرده ایم و  اگر وارد بازار رقابتی شویم می توانیم درامد خوبی به نفع خود افراد تحت پوشش داشته باشیم.

دیلمی افزود: در حوزه درمان و پیشگیری از بیماری به صورت رایگان در بیمارستان کوثر غربالگری از مادران ، پاپسمیر و … انجام شد؛  همچنین خدمات دندانپزشکی در مراکزی که از حامیان و طرف قرارداد ما هستند به صورت رایگان ارائه می شود. 

وی افزود:در استان سیستان ۲۰ مدرسه، و اولین دانشگاه خیریه بنیاد دستان مهربان،مدرسه اوتیسم در اصفهان و در شیراز روستای محمود آباد فارس مدرسه ۶ کلاسه ساخته شد. 

وی خاطرنشان کرد: ضیافت افطار در ماه رمضان ، مراسم شب یلدا و جشن عید نوروز، جشن تولد فرزندان  در طول سال توسط این بنیاد برگزار می شود و از خانواده های تحت پوشش برای شرکت در این مراسم دعوت می شود.

دیلمی گریزی به افتخارات این مرکز زد و افزود: افتخاراتی هم طی این سال ها داشته ایم و چندین بار به عنوان مرکز برتر خیریه شناخته شده ایم و لوح زرین دریافت کرده ایم و اخیرا مدیرعامل بنیاد به عنوان کارآفرین برتر شناخته شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز