خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک هاى صنعتى فارس خبرداد؛

539 واحد صنعتى تعطیل در استان وجود دارد

539 واحد صنعتى تعطیل در استان وجود دارد
کد خبر : ۱۵۲۰۱۶۴

محدودیت در استقرار صنایع آب بر در نواحى و مناطق صنعتى استان

مدیرعامل شرکت شهرک هاى صنعتى فارس گفت: 539 واحد صنعتى تعطیل در استان فارس وجود دارد که اگر زیرساخت ها تأمین نشود، توسعه صنعت با مشکل رو به رو خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مسعود عظیمى در نشست خبرى با خبرنگاران افزود: توسعه صنعت در استان فارس باید بر مبناى اصل مهم محیط زیست باشد، در حال حاضر براى توسعه صنعت فارس راهى جز فعال شدن واحدهاى کوچک و متوسط وجود ندارد و به منظور تحقق این مهم هم باید زیرساخت کافى فراهم شود.

وى با اشاره به اینکه پایه و اساس اقتصاد ایران بر مبناى سه حوزه کشاورزى، صنعت و خدمات تشکیل شده است، ادامه داد: این در حالى است که بخش ارزش افزوده هر یک از این حوزه ها در استان هاى مختلف متفاوت است.

عظیمى گفت: اگرچه در استان پهناور فارس سهم عمده اشتغال مربوط به حوزه کشاورزى است، اما ارزش افزوده به ترتیب مربوط به حوزه خدمات، صنعت و سپس کشاورزى است.

وى تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت قادر است برق واحدهاى نیازمند زیر یک مگاوات برق را تامین کند اما کل برق مورد نیاز براى 3هزار و 504 واحد بهره بردار استان با اشتغال بیش از 44 هزار نفر، 60 مگاوات است.

مدیرعامل شرکت شهرک هاى صنعتى فارس نبود زیرساخت کافى در صنعت استان فارس را از معضلات این استان دانست و افزود: اولین و مهمترین زیرساخت، برق است و آب و گاز نیز از دیگر زیرساخت ها هستند، اما در حال حاضر مشکلاتى در تامین این زیرساخت ها وجود دارد.

وى اختلاف شرکا، نداشتن مدیریت جامع و نداشتن شبکه را از مهمترین علل تعطیلى واحدها در استان فارس بیان کرد و گفت: برنامه اى جامع در شرکت شهرک هاى صنعتى فارس تهیه شده است.

عظیمى بیان کرد: جذب سرمایه گذار در شیراز اهمیت بسیارى دارد اما این کلانشهر نیاز به سرمایه گذارى دارد که محیط زیست و فضاى این کلانشهر را حفظ کند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک هاى صنعتى فارس، محدودیت در خصوص استقرار صنایع آب بر در نواحى و مناطق صنعتى استان وجود دارد و در شهرک هاى صنعتى تنها واحدهایى که کمتر و یا مساوى 25 مترمکعب در روز آب مصرف مى کنند، امکان فعالیت دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز