خبرگزاری کار ایران

در شهرستان قیر و کارزین انجام گرفت؛

رها سازی حقابه زیست محیطی رودخانه قره آغاج از سد سلمان فارسی

رها سازی حقابه زیست محیطی رودخانه قره آغاج از سد سلمان فارسی
کد خبر : ۱۵۱۹۶۰۸

مدیر منابع آب شهرستان قیروکارزین گفت: حقابه زیست محیطی رودخانه قره آغاج از سد سلمان فارسی واقع در شهرستان قیر و کارزی رهاسازی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس، محمد فتحی شهنانی افزود: حجم آب پشت سد سلمان فارسی سد با توجه به کم بارشی در رتبه دوم میزان انباشت آب در استان قرار دارد.

 فتحی ادامه داد: حق آبه زیستی محیطی قره آغاج تامین کننده پایداری اکوسیستم 25 کیلومتر طول مسیر این رودخانه در شهرستان قیروکارزین می شود.

 وی افزود: حقابه مورد نیاز این رودخانه از سد سلمان فارسی رهاسازی و در ادامه مدیریت می شود.

 فتحی گفت: با درخواست اداره محیط زیست شهرستان و همکاری شرکت آب منطقه‌ای در فصل تابستان و برای جبران و نجات حیات اکو سیستم رودخانه قره آغاج ، رهاسازی حقابه زیست محیطی برای این رودخانه شروع شده است.

مدیر منابع آب شهرستان قیروکارزین ادامه داد: هم اکنون اکو سیستم رودخانه قره آغاج میزبان چندین گونه از انوع پرندگان آبزی و کنار آبزی و دیگر آبزیان و حیوانات در فصل گرم تابستان است.

 وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در برنامه مدیریت رها سازی آب سد سلمان فارسی، توجه به محیط زیست و حفظ اکو سیستم طبیعی رودخانه قره آغاج و رونق گردشگری با توجه به رویکرد اکوسیستمی و ظرفیت‌های آنهاست، افزود:  شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس همیشه در اولویت موضوع محیط زیست و حفظ اکو سیستم طبیعی رودخانه ها بهره مندی خردمندانه و پایدار از تالاب‌ها را دنبال می‌کند و در این زمینه آماده هر گونه همکاری با دستگاه های متولی و جوامع محلی است.

 وی گفت: از اهالی روستا‌های پایاب، باغداران کشاورزان ودامداران خواسته می‌شود از حضور در اراضی حریم سد سلمان فارسی و رودخانه قره آغاج امتناع و از تردد و توقف و اسکان در مسیر به طور جدی خودداری نمایند تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری شود.

به گزارش ایلنا، سد سلمان فارسی در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر قیر از مهمترین سدهای بتنی قوسی وزنی در حال بهره‌برداری استان فارس با حجم مخزن ۹۷۰ میلیون متر مکعب واقع بر روی رودخانه قره آغاج احداث و در حال بهره برداری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز