خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی فارس خبرداد؛

31 مردادماه آخرین مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بهار

31 مردادماه آخرین مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بهار
کد خبر : ۱۵۱۹۱۳۰

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: مهلت اصلاح، تکمیل و استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بهار 1403، روز چهارشنبه 31 مردادماه پایان می یابد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا محمدابراهیمی افزود: با عنایت به بارگذاری اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره مالیاتی بهار سال 1403 موضوع ماده (3) قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، مؤدیان نظام مالیات بر ارزش افزوده می‌بایست با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به اصلاح، تکمیل و استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده به همراه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده دوره مالیاتی مذکور تا پایان مرداد‌ماه اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس ادامه داد: در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده باسال های قبل تغییراتی داشته است و سازمان امور مالیاتی کشور برای تسریع و تسهیل تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، اظهارنامه پیش فرض را بر اساس اطلاعات سامانه مؤدیان و صورتحساب‌های خرید و فروش کارپوشه مربوطه تهیه و بارگذاری نموده است و با توجه به مدت زمان کم باقیمانده تا 31 مرداد ماه، مودیان محترم جهت جلوگیری از تراکم و مشکلات احتمالی ارسال اظهارنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی به ابهامات احتمالی مؤدیان محترم پیرامون اظهارنامه پیش‌فرض دوره بهار ۱۴۰۳ (موضوع ماده ۳ قانون تسهیل تکالیف مؤدیان)، اشاره کرد و گفت: در مواردی که مؤدیان محترم در مهلت قانونیِ تکمیل و استرداد اظهارنامه (1403/05/31)، پس از تأیید نهایی اظهارنامه (اخذ کدرهگیری) و همچنین صدور قبض مربوطه، اقدام به ایجاد اظهارنامه جدید ‌نمایند؛ در صورت تأیید اظهارنامه جدید، آثار مالیاتی متعلق به اظهارنامه و قبض مربوط به نسخه‌های قبلی، بلا اثر شده و آخرین نسخه از اظهارنامه‌ تسلیمی از حیث آثار مالیاتی ملاک عمل خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: در مواردی که مؤدیان محترم، پس از پرداخت قبض مربوط به اظهارنامه‌ تسلیمی در دوره جاری، به صورت مجدد اقدام به ایجاد و تکمیل و استرداد اظهارنامه نمایند؛ پرداختیِ اولیه مؤدی، به‌عنوان علی الحساب پرداختی وی لحاظ شده و از بدهکاری آنها در قبوض جدید و صادرشده کسر خواهد شد.

محمدابراهیمی ادامه داد: در مواردی نظیر حق‌العمل‌کاری واردات و ... که علی‌رغم محّق‌نبودن مؤدیان محترم، بستانکارهایی به‌صورت پیش‌فرض برای آنها لحاظ شده‌است؛ مؤدیان محترم موظفند که به منظور «پرهیز از اعمال جریمه بند ب ماده ۳۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده» در اظهارنامه و ذیل ردیف آخر جدول (ج) اقدام به کسر و تعدیل بستانکاری خود کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز