خبرگزاری کار ایران

نگارخانه دائمی هتل چمران شیراز گشایش یافت؛

باید فرهنگوران عرصه های مختلف به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند

باید فرهنگوران عرصه های مختلف به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند
کد خبر : ۱۵۱۸۵۳۶

پیشکسوت روزنامه نگاری و مطبوعات فارس گفت: همانگونه که در دنیا قهرمانان ملی به عنوان الگو به نسل ها معرفی می شوند ما نیز باید در این مسیر گام برداریم.

به گزارش ایلنا، سیروس رومی در آیین گشایش نگارخانه هتل چمران شیراز با حضور پیشکستونان عرصه رسانه و فعالان خبری  و با اجرای فعال فرهنگی کاوه جهان پناه برگزار شد، عنوان کرد: در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها نیز باید چنین اتفاقاتی را برای ماندگار ماندن نام اصحاب قلم شاهد باشیم.

وی افزود: تجلیل نکردن از بزرگان و قهرمانان ملی ظلمی است که در حق خودمان و کشور روا داشته‌ایم در حالی که باید منزلت آنها را پاس بداریم.

نویسنده کتاب تاریخ مطبوعات فارس با بیان اینکه، روزنامه نگاری هیچگاه کار ساده ای نبوده و نیست خاطرنشان کرد: قطعا اگر در مطبوعات به درستی کار شود، تاثیرگذاری بی حد و حصر آن را در حوزه های مختلف جامعه خواهیم دید.

 باید قدردان پیشکسوتان و بزرگان عرصه های مختلف بود

همچنین امیر همایون یزدان پور نویسنده، شاعر و پیشکسوت ادبیات رسانه‌ای نیز در این آیین گفت: شیراز و فارس مردان بزرگی داشته و دارد که به بسیاری از آنها توجه نشده و امروز نامی از آنها شنیده نمی شود.

وی بیان کرد: هرچند برای معرفی و شناساندن هنرمندان فارس و شیراز کارها و تلاش های بسیاری هم شده اما این کافی نیست و جا دارد که توجه بیشتری به این مهم شود.

یزدان پور اظهار کرد: اینکه تاکنون برای هنرمندان کاری ماندگار شکل نگرفته و انجام نشده یک خلاء و درد بزرگ برای جامعه است که باید درمان شود. وی خاطرنشان کرد: باید قدردان پیشکسوتان و بزرگان عرصه های مختلف بود.

باید فرهنگوران عرصه های مختلف به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند

 نباید کسانی که را مجدانه برای مانایی کشور تلاش کرده اند به دست فراموشی بسپاریم

همچنین مدیرعامل هتل چمران شیراز گفت: معتقدیم که باید قدردان تمام پیشکسوتان و بزرگانی بود که در عرصه های مختلف افتخار آفرینی کرده اند و درخشیده اند.

سید محمد حسین شفاعتیان بیان کرد: نباید کسانی که را مجدانه برای مانایی و ماندگاری کشور، استان فارس و شهر شیراز تلاش کرده اند و رنج ها برده‌اند به دست فراموشی بسپاریم.

وی خاطرنشان کرد: چه بسیار هنرمندان و فرهنگورانی در عرصه‌های هنر، رسانه، فرهنگ و دیگر عرصه ها داریم که کمتر از آنها تجلیل شده و آنها را کمتر به عنوان الگو به جامعه معرفی کرده‌ایم.

نویسنده ایرانی هم گفت: اگر هنر قرار است داوم بیاورد و ماندگار باشد باید بتواند اقتصاد خود را تامین کند.

احمد اکبرپور افزود: همیشه دولت می‌تواند حامی باشد اما این حمایت دائمی نیست و گاهی هست و گاهی نیست و به همین دلیل هنر باید روی رونق اقتصاد خود تمرکز و تکیه کند.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم پیشکسوتان مطبوعات و رسانه‌های فارس به ارائه دیدگاه خود پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز