خبرگزاری کار ایران

در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید فارس انجام می شود؛

پیش بینی برگزاری ۳۷ اجلاسیه در ۳۷ شهرستان استان

پیش بینی برگزاری ۳۷ اجلاسیه در ۳۷ شهرستان استان
کد خبر : ۱۵۱۵۶۳۱

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: مقدمات دومین کنگره ۱۵ هزار شهید از روز چهارم آبانماه در شیراز آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سردار یدالله بوعلی، شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس در شیراز افزود: تاکنون هفت اجلاسیه برگزار شده است که پیش بینی ما ۳۷ اجلاسیه در ۳۷ شهرستان استان است و علاوه بر آن، برگزاری ۱۸ اجلاسه اقشار از جمله اجلاسیه شهدای ارتش، اجلاسیه لشکر ۱۹ فجر، اجلاسیه شهدای حرم و اجلاسیه شهدای رسانه محور مقاومت نیز در برنامه است.

وی ادامه داد: ۲۵ کمیته اجرایی تشکیل شده که در کنار ارائه پیشنهاد برنامه‌های مختلف به شورای سیاستگذاری جهت تصویب، وظیفه اجرای برنامه‌ها را نیز بر عهده دارند.

بوعلی اظهار کرد: این کمیته ها شامل کمیته جمع آوری و به روز رسانی آثار شهدا، کمیته پشتیبانی، کمیته نیروی انسانی، کمیته تبلیغات و فضا سازی، کمیته تالیف، تدوین و نشر، کمیته علمی‌ و پژوهشی، کمیته برنامه و بودجه، کمیته یادواره‌ها و امور شهرستان‌ها، کمیته گنجینه و یادمان‌های شهدا، کمیته تکریم و سرکشی به خانواده ایثارگران، کمیته امنیت و حفاظت امور، کمیته بانوان، کمیته اقشار و تشکل‌های مردمی، کمیته رسانه، روابط عمومی و ارتباطات، کمیته فرهنگیان، کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته برگزاری مراسم ها و پشتیبانی از مراسم ها، کمیته تولیدات هنری و فرهنگی، کمیته دانشجویان و اساتید، کمیته تشریفات، کمیته قرآنی، کمیته بازرسی و کمیته طلاب است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: مبنای برنامه ریزی ما برای برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید فارس، منویات، مطالبات و راهبردهایی است که رهبر معظم انقلاب در دیدارهایی که ستادهای کنگره سراسر کشور با ایشان داشتند مطرح فرموده اند.

سردار بوعلی افزود: پس از بررسی این دیدارها، ۳۱ کلید واژه احصا و بنا شد که بر اساس این کلید واژه‌ها که در یک کتاب تحت عنوان «راهی برای رفتن» جمع آوری شد حرکت کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدارها نکاتی را فرمودند و کلید واژه‌های احصا شده نیز شامل تاکید بر رشد کمی و کیفی تولیدات هنری، تصویری، صوتی و مکتوب، تلاش در جهت معرفی شهدای گمنام و کمتر شناخته شده، تلاش در جهت ترویج روحیه جهاد به عنوان دستاورد اصلی کنگره، شنیدن و نشر پیام شهدا به عنوان هدف اصلی، تلاش در جهت بستر سازی و ابتکار و فعالیت‌های خلاقانه در جهت ترویج فرهنگ شهدا، تبلیغ اثرگذار و منطقی، بهره گیری مجدانه از ظرفیت هنر و به میدان آمدن هنرمندان، توجه ویژه و خاص به جوانان و نوجوانان، تبیین انگیزه های ایثارگران و شهدا، پرداختن به موضوع جانبازان و ضبط و ثبت خاطرات ایثارگران می‌شود.

بوعلی اظهار کرد: از دیگر کلیدواژه های احصا شدن نیز می توان به بهره گیری از ظرفیت کنگره جهت اتحاد بین شیعه و سنی، پرهیز از اغراق و بزرگ نمایی، تلاش در جهت افزایش کیفیت و پرهیز از آمارگرایی صرف، پرهیز از شتاب زدگی، پرداختن به نقش و سهم خانواده شهدا به ویژه پدران، مادران و همسران، ایجاد بسترهای مطالبه گری در کنگره شهدا، پرهیز از تشریفات و ظاهر گرایی، بهره گیری از ظرفیت کنگره در جنگ فرهنگی، تلاش در جهت اثرگذاری بیشتر بر مخاطب، پرهیز از تفکیک شهدا، تبیین ماهیت دفاع مقدس و روشنگری، توجه به نقش بانوان، بسترسازی جهت زنده ماندن نام، یاد و خاطره شهدا، رعایت دقت، ظرافت و کیفیت در انجام کار، پرداختن به سبک زندگی شهدا و ایثارگران و رزمندگان و خانواده آنها و تبدیل کنگره به پادزهری موثر در مقابل فعالیت های مسموم اشاره کرد.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: به منظور جمع آوری و به روز رسانی اسناد و اطلاعات شهدا، ضمن پالایش تصاویر شهدا اقدام به تهیه بیش‌ از ۶ هزار و ۵۰۰ آلبوم شهدا کرده‌ایم و سه هزار مصاحبه نیز با والدین شهدا انجام شده است.

بوعلی افزود: راه‌اندازی درگاه کنگره شهدای استان، تهیه کیو آر کد برای قبور شهدا، برنامه‌ریزی برای برگزاری هفت هزار و ۴۳۲ یادواره در سطح روستا، محله، بخش و شهر که تاکنون و طی ۲ ماه اخیر بیش ‌از ۲ هزار و ۲۶۹ یادواره برگزار شده و سایر یادواره ها نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر برگزاری یادواره های مذکور، برگزاری اجلاسیه ها در سطوح شهرستان، استان و ملی نیز در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: همچنین ۷۲ عنوان کتاب فاخر دفاع مقدس نیز با موضوعات مختلف و بر مبنای مستند روایی در قالب شعر، رمان و کتاب کودک تدوین شده است.

بوعلی افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاعی صنعت هوایی کشور توسط هوافضای سپاه، اجرای ۱۵ قطعه فاخر توسط ارکستر سمفونیک مقاومت در تالار حافظ شیراز و تهیه ۱۶ فیلم مستند در خصوص دفاع مقدس و شهدا نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین به عنوان یک کار بی نظیر در کشور، یک هزار و ۶۰۰ سوژه در رابطه با دفاع مقدس احصا کرده‌ایم که در سطح ملی نیز ارائه خواهیم کرد که این سوژه‌ها قابلیت تبدیل شدن به فیلم، کتاب و دیگر آثار هنری را نیز دارند.

بوعلی اظهار کرد: تهیه ۲۰ فیلم کوتاه با موضوع شهدا، تولید سرود توسط گروه‌های سرود استان، ۱۵ هزار ختم قرآن و ۱۵ هزار محفل قرآنی به یاد ۱۵ هزار شهید استان و همچنین هدفگذاری تربیت ۱۵ هزار حافظ قرآن با افزایش دارالقرآن های استان به ۱۱۵ دارالقران تا پایان امسال از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز