خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شیراز مطرح کرد؛

دشمنان می‌خواهند از ائمه جمعه چهره‌ای عبوس منعکس کنند/ باید مطالب به درستی دریافت و به درستی منتشر شود

 دشمنان می‌خواهند از ائمه جمعه چهره‌ای عبوس منعکس کنند/ باید مطالب به درستی دریافت و به درستی منتشر شود
کد خبر : ۱۵۱۴۶۰۱

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: دشمنان سعی دارند تا برخی ائمه جمعه را کم سواد جلوه دهند و نحوه پوشش آنها از سخنان و خطبه‌ها در همین جهت است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشستی صمیمی به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار با تصریح بر اینکه دشمنان همچنین می‌خواهند از ائمه جمعه چهره‌ای عبوس را منعکس کنند، در حالی که اینگونه نیست و عکاس خبرنگار‌ها باید به این موضوع نیز توجه کنند، افزود: در تصویر و انتقال پیام دینی باید یک جهت‌گیری مشخص داشته باشیم و انتظار است رسانه‌های فارس بیش از گذشته به این موضوع توجه کنند.

آیت‌الله دژکام با بیان نمونه‌هایی از پوشش خبری خطبه‌های نماز جمعه، ادامه داد: مطالب با مبانی و دلایل و ریشه‌های آن بیان می‌شود؛ بنابراین نباید سخن چنان کوتاه شود که به درستی منتقل نشود.

وی ادامه داد: باید مطالب به درستی دریافت و به خوبی و درستی منتشر شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه آموزش رسانه‌ای به مدیران را باید در قالب آموزش‌های ضمن خدمت که دارای برنامه و ردیف بودجه مشخصی است، گنجانده شود که البته این موضوع مصوبه شورای تامین فارس را هم دارد، گفت: برگزاری دوره‌های آموزش رسانه‌ای مدیران از برنامه و بودجه فارس پیگیری خواهم کرد.

وی با تاکید بر انتقاده‌های سازنده ادامه داد: همانطور که در تعزیه وجود مخالف خوان سبب تاثیرگزاری و شنیده شدن صدای سخن امام حسین (ع) و یارانش می‌شود، بیان انتقاد نیز سبب رشد و اثرگذاری بیشتر اقدامات دستگاه‌های مختلف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: در کنار آموزش رسانه‌ای مدیران، خبرنگاران نیز باید با مسائل و چالش‌های مدیریتی آشنا شوند تا نوعی همکاری و هم‌افزایی میان آنها شکل بگیرد، چنانکه مسئول در مواجهه با خبرنگار، احساس کند که همکار او در کنارش قرار گرفته است.

آیت‌الله دژکام اذعان کرد: هر چند هزینه‌های بسیاری در حوزه رسانه شده، اما تجربه ما در زمینه استفاده مطلوب از رسانه‌ها کم است و در بسیاری از موارد نمی‌دانیم چگونه از ابزار رسانه استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به دیدار سال گذشته خود با خبرنگاران ورزشی نویس، گفت: باید خبرنگار تخصصی معارفی نویس هم داشته باشیم، چیزی که دست‌کم من در فارس با آن مواجه نشده‌ام.

وی از خبرنگاران فارس که در این حوزه فعالیت می‌کنند، دعوت کرد تا در نشستی ویژه درباره رشد و تربیت خبرنگاران حوزه دین و معارف گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز